پرویز پرپینچی از شهدای دوران دفاع مقدس است که در اول بهمن ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ و منطقه شلمچه به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در دوران دفاع مقدس افراد زیادی به جبهه ها رفتند و از کشور دفاع کردند.در این دوران عملیات های مختلفی انجام شد.

یکی از مشهورترین عملیات ها عملیات کربلای ۵ بود.نیروهای ما  عملیات را در محور شلمچه و در  منطقه‌ای موسوم به کانال ماهی، به صورت گسترده در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ با فرماندهی سپاه پاسداران آغاز کردند. عملیات کربلای ۵ با فاصله ۱۵ روز پس از عملیات کربلای ۴ انجام شد. این عملیات پرهزینه‌ترین و پرتلفات‌ترین عملیات این جنگ بود و از آن به عنوان آغازی بر پایان جنگ ایران و عراق یاد می‌شود. 

پرویز پرپینچی یکی از شهدای کربلای 5 را بشناسید

 اگرچه نیروهای نظامی ما از دستیابی به هدف اصلی عملیات، یعنی تسخیر شهر بصره، بازماندند اما توانستند حدود ۱۵۰ کیلومتر از منطقه اشغال شده شلمچه را آزاد کنند و قسمت‌هایی از جنوب عراق را هم تصرف کنند.در انتهای عملیات کربلای ۵، خطوط پدافندی ایران در نزدیکی پتروشیمی عراق ایجاد شد و از این عملیات به عنوان عملیات محاصره بصره نیز نام می‌برند.

پرویز پرپینچی از شهدای دوران دفاع مقدس است که در اول بهمن ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵  و منطقه شلمچه به شهادت رسید. او براثر حوادث ناشی از درگیری در این عملیات شهید شد. پرویز پرپینچی فرزند ابراهیم در دهم مرداد ماه سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا اخذ مدرک سیکل ادامه داد. او که در زمان شهادت ۱۹ سال بیشتر نداشت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می‌کرد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: قرآن و عترت ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۰ دی ۱۳۹۸
درود و رحمت خدا بر آن مردان بی ادعا که دغدغه شان خاک پاک مام وطن بود ودرراه دفاع ازآن جان پاک خویش را فدای آن ودفاع از ناموس ملت نمودند و لعنت ابدی بر کسانیکه ازنام و یاد این قدیسین پلکانی برای رسیدن به امیال شیطانی خود درست کردند.