پیکر احد گودرزیانی پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس و مقاومت به سمت قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) تشییع شد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر احد گودرزیانی پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس و مقاومت با عنوان وداع با یار دیرین فرهنگ و ادب پایداری از مقابل «رواق شهادت» حوزه هنری به سمت قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در مراسم تشییع پیکر احد گودرزیانی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در سخنانی گفت: مصیبت درگذشت احد برای خانواده او و تمامی افرادی که او را می‌شناختند، بسیار سخت و دشوار است. احد کسی بود هرگاه کسی او را می‌دید محبت را در دلش می‌انداخت و اکنون نبود او برای ما بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر هدایت‌الله بهبودی از همکاران مرحوم گودرزیانی در نشریه «کمان»، احد کسی بود که بی‌درخواست تلاش می‌کرد و جز خیر، خیرخواهی و تلاش در زندگی او یافت نمی‌شود.

مومنی شریف با اشاره به اینکه مرحوم احد گودرزیانی در دبیرستان سپاه درس می‌خواند، یادآور شد: بیش از ۱۰۵ نفر از دوستان و همکلاسی‌های او به شهادت رسیده‌اند. احد می‌توانست یکی از این شهدا باشد، اما اراده خدا بر این بود که در این سال‌ها به گونه‌ای دیگر در راه ارزش‌های انقلاب مجاهدت کند. او بعد از دریافت مدرک دپیلم می‌توانست رشته‌های دیگری را انتخاب کند، اما در حوزه فرهنگ و انقلاب اسلامی وارد شد. یکی از کار‌های با ارزش او مربوط به پروژه ۱۵ خرداد است.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: احد گودرزیانی از جنس شهدا بود و جای او پر نمی‌شود و جای خالی‌اش در ادبیات دفاع مقدس نمایان خواهد بود.

در بخش دیگر این مراسم، داوود امیریان، نویسنده و از دوستان مرحوم احد گودرزیانی بیان کرد: احدآقا دوست نجیب و با حیای ما بود. احدآقا در رثای دوستانش که شهید می‌شدند، می‌گفت رفیقان می‌روند نوبت به نوبت، خوش آن روزی که نوبت به ما آید. ۲۰ سال طول کشید تا نوبت به او رسید. احد انسانی با خدا و نجیب بود.

این نویسنده یادآور شد: در اروپا و غرب ناشران بزرگ و سرویراستارانی وجود دارد که زندگینامه‌ها و آثار داستانی را تصحیح می‌کنند. عموما اسامی این افراد برجسته‌تر از نویسندگان در کتاب می‌آید. احد گودرزیانی برای ادبیات پایداری چنین نقشی داشت. او کسی بود که داستان نویسی را زیر دست ناصر ایرانی که استادی سختگیر بود فرا گرفت. بهترین زمان‌هایی که من داشتم اوقاتی بود که با احد در رابطه با داستان صحبت می‌کردیم.

امیریان خاطرنشان کرد: احد آقا از مجروحیت و دردهایش سخن نمی‌گفت و همواره لبخند به لب داشت و بمب انرژی بود. دیشب که بلندترین شب سال بود شرایط دشواری بر دختران او گذشته است. دلم برای خندیدن‌هایش تنگ می‌شود.

پیکر مرحوم احد گودرزیانی نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس قرار است در قطعه ۲۵۵ نام آوران شماره ۴۳ ردیف ۲۱ به خاک سپرده شود.

خانواده این نویسنده امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ دقیقه در مسجد الجواد میدان هفت تیر تهران مراسم بزرگداشتی برای او برگزار خواهند کرد.

در مراسم تشییع پیکر مرحوم احد گودرزیانی حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، هدایت الله بهبودی و جمعی از نویسندگان، هنرمندان و پژوهشگران حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.