مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از جذب ۵ هزار و ۴۹۱ نفر در سال ۹۸ در برنامه‌های سوادآموزی استان خبر داد.

جذب بیش از ۵ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی خراسان شمالی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست خبری هفته سوادآموزی با بیان این مطلب گفت:از این تعداد جذب سوادآموز، ۲ هزار و ۴۵۴ نفر در دوره سوادآموزی، هزار و ۳۱۱ نفر در دوره انتقال و هزار و ۷۲۶ نفر در دوره تحکیم است.

سعیدی با اشاره به تحلیل عملکرد سوادآموزی استان در سال ۹۸، عنوان کرد: تاکنون چهار هزار و ۲۹۶ نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان جذب شده اند که طبق این آمار  ۷۸ ممیز ۲۳ درصد از برنامه‌های سوادآموزی، محقق شده است.

او با اشاره به تحقق یافتن ۱۰۰ در صدی برنامه‌های انتقال و تحکیم در سال ۹۸ ، اظهار داشت:در بخش سوادآموزی حدود نیمی از سهم استان در دوره سوادآموزی جذب نشده است که ثبت نام در این دوره تا پایان دی ماه ادامه دارد.

سعیدی با اشاره به کسب رتبه چهارم کشوری در سال ۹۷، افزود:امسال میزان جذب زنان در برنامه‌های سوادآموزی ۸۹ ممیز ۳۴ درصد و سهم مردان نیز ۱۰ ممیز ۶۶ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه گفت: میزان جذب برنامه‌های سوادآموزی در جمعیت روستایی ۸۰ درصد و جمعیت شهری ۲۰ درصد است.

سعیدی با اشاره به کسب رتبه ۲۳ کشور در باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که ۹۵ ممیز ۳ صدم درصد است، اظهار کرد: میزان باسوادی در گروه ۶ سال به بالا نیز ۸۳ ممیز ۳ دهم درصد است که خراسان شمالی در این زمینه در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد.

مهدی مودی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶۳۲ هزار نفری استان بعد از انقلاب باسواد شده اند، گفت: در ۲ سال گذشته ۱۲ هزار نفر بی سواد استان از برنامه‌های این معاونت بهره‌مند و باسواد شده اند.

مودی با اشاره به طرح سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ افزود:بر اساس این سرشماری ۲۷ هزار و ۱۹۸ نفر از جمعیت استان بی‌سواد هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد:از  مرکز ملی آمار انتظار داریم فهرستی از افراد بیسواد استان ارائه کند ،تا بتوانیم برای جذب این  افراد برنامه ریزی کنیم.

هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است.

این هفته ۱۳۸ برنامه در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.