جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی طی ۹ ماهه امسال از شهروندان خواست در تماس با۱۱۰ بین موارد فوریتی و غیرفوریتی تمایز قائل شوند.

یک میلیون و ۴۰۰ هزاربا پلیس ۱۱۰به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ، سرهنگ ناصر فرشید، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: بنا به تدابیر ناجا از اواسط مهرماه سال۱۳۹۷ طرح تجمیع مرکز فوریت‌های پلیسی در مرکز استان به اجرا در آمد که با اجرای آن، طی تماس با۱۱۰ از تمام نقاط استان، زنگ این واحد در مرکز استان به صدا در می‌آید و خبر‌ها بلافاصله از این مرکز به رده‌های انتظامی شهرستان مربوطه منعکس می‌شود.

او تصریح کرد: طرح تجمیع مرکز فوریت‌های پلیسی در مرکز استان به منظور رسیدگی بهتر و ارائه خدمات انتظامی مطلوبتر به شهروندان انجام شد که لازم است شهروندان در تماس با۱۱۰ بین موارد فوریتی و غیرفوریتی تمایز قائل شوند و هیچگاه با اخبار کذب یا به قصد مزاحمت، شماره پرتماس۱۱۰ را اشغال نکنند، چون ممکن است همان لحظه یک امدادخواه نیازمند حضور فوری پلیس باشد.

سرهنگ فرشید گفت: مواردی همچون وقوع قتل، نزاع و درگیری، تصادفات، سرقت مسلحانه یا زورگیری، مرگ مشکوک، شرارت، ایجاد مزاحمت، شرب خمر، مشاهده افراد ولگرد یا متهمین تحت تعقیب از وقایع فوریتی و مواردی همچون سرقت‌های گذشته، جرائم مالی مانند خیانت در امانت، جعل اسناد، اخبار مربوط به مراکز فساد و فحشا یا عرضه مشروبات و اساسا مواردی که نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر یا هماهنگی قضائی دارند از وقایع غیرفوریتی محسوب می‌شوند که شهروندان باید اینگونه موارد را از یکدیگر متمایز کنند و تنها برای موارد فوریتی از پلیس اعزام ضربتی تیم گشت بخواهند.

او با اشاره به اینکه عواملی همچون ترافیک، نحوه آدرس دهی و برخی مسائل دیگر بر سرعت حضور مامور در صحنه اثرگذار هستند، تصریح کرد: متاسفانه بخشی از تماس‌ها نیز مزاحمت‌ها و اعلام موارد کذب به ۱۱۰ هستند که پاسخگویی و اعزام واحد گشت به این قبیل موارد باعث اتلاف وقت واحد‌ها می‌شود .

او تاکد کرد:این مسائل  برای ماموران در رسیدگی به فوریت‌هایی که نیاز به حضور سریع پلیس دارند مشکل ایجاد می‌کنند چراکه در اغلب موارد رسیدگی فوری به امدادخواهان از گسترش تبعات سوانح و حوادث اعلام شده جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار