مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از راه‌اندازی کارگاه زنده جاجیم‌بافی در موزه مردم‌شناسی قلعه والی شهر ایلام خبر داد.

راه‌اندازی کارگاه زنده جاجیم بافی در موزه مردم‌شناسی ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: برای نخستین بار کارگاه زنده جاجیم بافی و سجاده بافی در موزه مردم‌شناسی توسط یکی از هنرمندان ایلام برای آشنایی گردشگران با فعالیت‌های صنایع‌دستی بومی این استان و آموزش این صنعت به علاقه‌مندان راه‌اندازی می‌شود.

او افزود: جاجیم‌بافی یکی از رشته‌هایی است که در سنوات گذشته بیشترین کاربرد را در زندگی مردم و بیشتر بین اهالی روستا، عشایر منطقه و حتی مناطق شهری به‌عنوان رختخواب‌پیچ، رویه کرسی، روانداز و به‌ویژه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی جهیزیه عروس در گذشته نه چندان دور بوده است.

شنبه‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه در راستای تبدیل هنر‌های سنتی به صنایع کاربردی در چند سال گذشته توانسته‌ایم جاجیم را به محصولاتی مانند کیف، ساک، کوله‌پشتی، کیف پول، گلدان تزئینی، جامدادی، جاموبایلی تبدیل کنیم و شاهد بیشترین سطح فروش در سطح استان و نمایشگاه‌های ملی باشیم.

او ادامه داد: جاجیم‌بافی از رشته‌هایی است که نشان ملی دارد و به طور یقین کیفیت محصولات تولید شده در سطح استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.