فرصت دوباره برای جاماندگان از طرح غربالگری بینایی در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان در استان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: طرح غربالگری بینایی به علت جاماندن تعداد زیادی از کودکان ۳ تا ۶ سال تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

وارثی افزود: تعداد محدودی از پایگاه‌های سنجش بینایی در طول مدت اجرای طرح آماده ارایه خدمات به کودکان هستند.

به گفته او، سهم پیش‌بینی شده برای اجرای طرح غربالگری ۴۵ هزار و ۵۰۰ کودک بود که تاکنون ۶۶ درصد از این سهم مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: ۳۰ هزار و ۳۴ کودک سه تا ۶ سال استان تا پایان آذرماه در طرح غربالگری بینایی مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد سه هزار و ۷۹ کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شدند.

وارثی افزود: از میان کودکان ارجاع شده به سطح دوم غربال تاکنون هزار و ۲۰ مورد به بینایی سنج مراجعه کردند که ۱۴۷ کودک مبتلا به آمبلیوپ شناسایی شدند.

او گفت: در صورت مبتلا بودن کودک به تنبلی چشم همه مراحل درمانی تحت پیگیری و پوشش بهزیستی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: اسامی پایگاه‌ها به همراه آدرس و زمان فعالیت طرح غرباگری بینایی از طریق ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، سامانه خبری سازمان بهزیستی و توزیع پوستر‌های طرح اطلاع‌رسانی شده است.

وارثی افزود: امسال این طرح در استان قزوین و در برخی از روستا‌ها به دلیل مساعد بودن هوا پیش از موعد آغاز رسمی طرح (شهریور ماه) و سپس از اول آبان اجرا شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار