مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان استفاده از از افزودنی‌های غیرمجاز نظیر؛ جوش شیرین و بلانکیت در نانوایی‌ها مجاز نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با در اختیار داشتن آزمایشگاهی مجهز علاوه بر سنجش آرد تولید شده در کارخانه‌های آرد، به صورت پایش میدانی و یا ارسال نمونه نان‌های تولید شده در نانوایی‌ها اقدام به آزمایش می‌کند و درصورت مشاهده استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز به‌طور قطع با نانوایی‌های خاطی و متخلف برخورد قانونی می‌شود.

او افزود: استاندارد‌هایی که برای سلامت نان تعریف شده مختص خوزستان نیست و تمام نانوایی‌های سراسر کشور باید براساس همین استاندارد‌ها اقدام به تهیه نان مورد نیاز مردم کنند.

امیری زاده اظهار داشت: گندم در یک پروسه تقریبا طولانی از چرخه تولید، برداشت، ذخیره سازی و آرد سازی، قابلیت مصرف برای مردم را پیدا می‌کند، بنابراین در هیچ شرایطی نباید اجازه دهیم تا برخی نانوایی‌ها با افزودن مواد ناخالص و غیرمجاز سلامت مردم را به خطر اندازند و نتیجه زحمت و تلاش تمام دست اندرکاران این چرخه بزرگ و مهم را برباد دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: امنیت غذایی و بهبود کیفیت مواد غذایی دغدغه همه مسئولان این حوزه است؛ طبق نتایج به‌دست آمده در آزمایشگاه‌های معتبر کشور از هر ۱۲گرم نمکی که روزانه به بدن هر فرد می‌رسد ۵ گرم آن از طریق نان است در صورتی که تنها مقدار کمی از طریق مصرف محصولات غذایی جذب بدن می‌شود و بقیه باعث اختلال در سلامت بدن خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در چنین شرایطی برای کاهش مصرف نمک در بین قشر‌های مردم و استفاده نکردن نانوایی‌ها، باید بر رشد و فرهنگ سازی مردم توجه ویژه کرد که در همین راستا مدیریت و نظارت بر زنجیره گندم، آرد و نان نیز برای کسب نتایج مطلوب ضروری است.

خدارحم امیری زاده به روند کاهشی مصرف نمک در نانوایی‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: درصد نمک نان از۱.۸ به یک درصد کاهش یافته و باید نانوایی‌ها طبق استاندارد ارایه شده اقدام به تهیه خمیر و پخت نان کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار