مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در کارگره‌های اقتصاد مقاومتی و آبزیان موضوع افزایش آب مزارع پرورش ماهی از ۶ دهم به یک متر مکعب به تصویب رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: از سال ۹۵ با همکاری شیلات ایران و فرمانداری اسناد اراضی به صورت تک برگی در حال صدور است که ۱۵ مزرعه واگذار شده و معرفی به دفترخانه صورت گرفته و از این سال به بعد هم امکان صدور اسناد فراهم شده است.

او اظهار داشت: در مرحله اول به مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین ۲ متر مکعب تخصیص آب داده شد که حق آبه شیلات به بیستون پارس واگذار شده و ما در جلساتی که داشتیم قرار شد با توجه به تنش آبی برای ماهیان گرمابی بازهم تخصیص آب برگردد و این چهار هزار تن تولید به ۶ هزار تن برسد.

او گفت: در سال ٩٨ تاكنون ٦٠٥٥ تن ماهي گرمابي و ١٤٦٤٥ تن ماهي سردابي توليد داشته ايم و اين ميزان، افزايش ٤٠ درصدي در بخش گرمابي و ١٥ درصدي در سردابي را نسبت به كل توليد سال ٩٧ را نشان مي دهد.

او افزود: استان كرمانشاه با دارا بودن تعداد ٤٥٦ واحد پرورش ماهي در قالب ٤ مجتمع سردآبي، يك مجتمع گرمابي و نيز ٤ واحد پرورش ماهي در قفس سهم ٤ درصدي از توليدات آبزي پروري كشور را به خود اختصاص داده است.

او گفت: شهرستان مرزی قصرشیرین در غربی ترین نقطه كشور به واسطه برخورداری از مجتمع هشت هزار هكتاری شیلات، اكنون بزرگترین تولید كننده ماهیان گرمابی است كه كرمانشاه را پس از استان های ساحلی به چهارمین استان فعال و پیشرو در این زمینه تبدیل كرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه سایت مجتمع پرورش ماهی شهدای قصرشیرین به نام شیلات و به صورت یک مجتمع است، گفت: داخل این مجتمع کنتور آب نصب شده و ۳۰۰ میلیون تومان بدهی دارند که تاکنون یک ریال آن را پرداخت نکرده‌اند.

علیرضا تخت‌شاهی، در مورد شبکه داخلی آب این مجتمع نیز افزود: این شبکه تحویل تعاونی است که باید خودشان از آن نگه‌داری کنند.

او خواستار نصب ۴۰ کنتور برای مزارع پرورش ماهی شد و گفت: با نصب این تعداد کنتور تعرفه حق آبه به عنوان خانگی محاسبه می‌شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.