فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۶۰۰ کیلوگرم تریاک در عملیات شبانه ماموران یگان‌های تکاوری شهرستان "کهنوج" و شهر "زهکلوت" خبر داد.

کشف ۶۰۰ کیلوگرم تریاک در عملیات تکاوران پلیس جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۶۰۰ کیلوگرم تریاک در عملیات شبانه ماموران یگان‌های تکاوری شهرستان "کهنوج" و شهر "زهکلوت" خبر داد و گفت: در این عملیات یکی از قاچاقچیان بزرگ موادمخدر مرتبط با اشرار سابق جنوب کشور دستگیر شد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان‌های تکاوری ۱۱۶ "کهنوج" و ۱۱۵ "زهکلوت" با انجام کار اطلاعاتی دقیق از ورود یک محموله سنگین موادمخدر از استان همجوار به شهرستان "قلعه گنج" مطلع و شب گذشته با استقرار در حوالی سه راه "چالک" شهرستان "قلعه گنج"با توقیف ۲ دستگاه خودروی پژو، ۶۰۰ کیلوگرم تریاک به همراه ۲ قبضه سلاح ممنوعه و مقادیری مهمات کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان گفت: یکی از قاچاقچیان دستگیر شده این عملیات نیز از افراد مرتبط با اشرار سابق مناطق جنوب و شرق کشور است و دستگیری و شناسایی افراد مرتبط با وی که قطعا ضربه بزرگی به سوداگران مرگ خواهد بود در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام سه باند سرقت خودرو در این استان خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این استان موفق به شناسایی و انهدام سه باند بزرگ سرقت خودرو در کرمان شدند.

سردار عبدالرضا ناظری امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و با حضور سارقان باند‌های سرقت خودرو در کرمان افزود: ۹ سارق و ۱۰ مالخر بهد از شناسایی باند‌های سرقت خودرو در کرمان شناسایی و دستگیر شدند و بیش از ۷۰ دستگاه خودرو مسروقه طبق اعترافات این افراد توقیف شده است.

او با بیان اینکه نخستین باند سرقت خودرو مبادرت به سرقت زانتیا می‌کرده است تصریح کرد: هشت دستگاه زانتیا از این باند کشف و ضبط شده و که بزودی تحویل مالباختگان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه باند دوم نیز خودرو‌های وانت مزدا، پراید و سواری را سرقت می‌کرده و طبق اعترافات آن‌ها بخش زیادی از این خودرو‌ها کشف شده است.

او ادامه داد: سارقان وانت‌های مسروقه را برای سرقت پسته یا محموله‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌دادند و یا به سایر افراد برای انجام سرقت واگذار می‌کردند.

سردار ناظری تاکید کرد: باند سوم نیز پژو ۲۰۶، پراید و انواع دیگر خودرو سواری را سرقت می‌کردند که برخی از این افراد سابقه دار هستند و یکی از باند‌هایی که دستگیر شده اند قبلا از طریق سرقت مسلحانه تویوتا‌های لوکس را مورد سرقت قرار می‌داده اند.

اواظهار داشت: بیشتر افراد این سه باند سرقت خودرو در کرمان به انواع مواد مخدر و شیشه و مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: برخی از این خودرو‌ها در استان‌های همجوار بخصوص استان‌های شرقی کشف شد اند و در برخی موارد سارقان اشیا و لوازم داخل خودرو را مورد سرقت قرار می‌دادند و خودرو را در محلی رها می‌کردند.

او تاکید کرد: افراد مراقب خودرو خود باشند و آن‌ها را به سیستم‌های بازدارنده مانند دزدگیر و آژیر مجهز کنند تا اقدامات سارقان را ابتر بماند.

سردار ناظری ادامه داد: مردم خودرو‌های خود را در امکانی که نگهبان دارد یا در پارکینگ‌ها پارک کنند.

او تصریح کرد: این پرونده ۷۰ شاکی دارد و با توجه به تحقیقات انجام شده، اعترافات و با توجه به بازبینی دوربین‌های نظارت تصویری در محل وقوع سرقت این تعداد افزایش یابد.

او با بیان اینکه سرقت خو‌ها در استان کرمان طی ۲ تا سه ماه گذشته انجام شده است تصریح کرد: برخی از این افراد سابقه دار و با قید وثیقه در بیرون از زندان به سر می‌برده اند که مجدد مرتکب سرقت شده اند که تشدید مجازات شامل این افراد خواهد شد.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.