مدیرعامل منطقه اقتصادی دوغارون گفت: افزایش ۵ برابری صادرات از منطقه دوغارون در گروی رفع مشکلات کنونی است.

رفع مشکلات منطقه دوغارون شاه‌کلید رشد ۵ برابری صادرات به افغانستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد شاه‌بیگی مدیرعامل منطقه اقتصادی دوغارون در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برگزار شد، گفت: ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری اسلامی و قرارگیری در شاهراه ابریشم، مرز دوغارون را به یکی از گذرگاه‌هایی تبدیل کرده که بیشترین تردد مرزی را دارد.

او تصریح کرد: منطقه ویژه دوغارون در نقطه صفر مرزی در ۱۸ کیلومتر تایباد و ۲۲۵ کیلومتری مشهد ایجاد شد که فاز یک آن شامل ۲۲ هزار متر مربع انبار مسقف، دو هزار و ۵۰۰ متر ساختمان اداری، ۱۲ برج نوری و گیت‌های گذرنامه است.

مدیرعامل منطقه ویژه دوغارون با بیان اینکه حدود ۴ هزار نفر در این منطقه شاغل هستند، گفت: طبق بررسی‌ها در موقعیت فعلی منطقه اشکلاتی عارض است که امیدواریم حل این مشکلات رونق صادرات به افغانستان را سبب شود. سه مسئله ایستایی خودرو و توقف بیش از حدی که در روند صادرات ایجاد می‌شود، گره کور نقطه اختلافی ایران و افغانستان و ترافیک و ضعف خدمات از مشکلات اصلی منطقه ارزیابی شده است.

شاه‌بیگی افزود: از آنجایی که دغدغه اصلی ما این است که صادرات صورت گیرد، اگر توجه بیشتری به منطقه شود و امکانات زیرساختی آن برطرف شود، سرمایه‌گذاری نه تنها مشکل اشتغال را حل می‌کند بلکه امکان صادرات را تا ۵ برابر وضعیت موجود افزایش می‌دهد.

او با بیان اینکه روابط ما با افغانستان از روابط سیاسی گذشته است و رفتار و برخورد ما با افغانستانی‌ها برادرانه است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع جای تاسف دارد که ما در تایباد مشکل اشتغال و رونق اقتصادی داشته باشیم؛ اگر به دنبال امنیت پایدار، شکوفایی اقتصاد و رفع بیکاری هستیم، باید دوغارون را دریابیم.

مدیرعامل منطقه ویژه دوغارون گفت: دوغارون تاکنون ناشناخته بوده است، ۱۰ سال از ایجاد منطقه ویژه گذشته و این حق مردم نیست که هنوز به دنبال اشتغال هستند.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.