استاندار سیستان و بلوچستان گفت:درآمدزایی در بخش گردشگری بسیار مهم است و باید مشاغل گردشگری در این استان پهناور جدی گرفته شود.

درآمدزایی در حوزه گردشگری مساله مهمی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با فعالان گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بودجه گردشگری امسال ۵۰ درصد افزایش یافته که در سال آینده باید افزایش بیشتری را شاهد باشیم، اما این بودجه فقط می‌تواند تا حدودی در رفع مشکلات گردشگری موثر باشد و تاسیسات گردشگری باید درآمدزایی کنند.

او  بیان کرد: موضوع گردشگری در دنیا به همه‌ی بخش‌های اقتصادی طعنه زده، اما در کشور ایران توجه کمتری به این موضوع شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید نوع نگاه‌مان را تغییر دهیم و منتظر اینکه فقط دولت شغل ایجاد کند نباشیم.

او بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان باید با هماهنگی و نظارت کامل و برنامه‌ریزی صحیح، دستگاه‌های اجرایی را هماهنگ و همسو کرده تا در راستای توسعه گردشگری استان گام بردارند.

موهبتی اظهار داشت: در روابط اقتصادی نیاز به رابطه برد برد است و باید به گونه‌ای عمل شود که همه اقشار از توسعه اقتصادی گردشگری سود ببرند.

او  تصریح کرد: از ظرفیت‌های دهیاری‌ها در راستای تغییر چهره سیستان و بلوچستان باید استفاده کرد و اعتباراتی برای این امر در نظر گرفته شده، اما باید در این زمینه شتاب بیشتری صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر رفتار مناسب کارکنان تاسیسات گردشگری گفت: برخی رفتار‌های پر جاذبه می‌تواند گردشگران را از نقاط مختلف دنیا جذب کند.

او افزود: باید با هم‌افزایی، همدلی و استفاده از همه ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در رفع موانع تلاش کنیم و فرهنگ سازی صورت گیرد تا همه مردم بدانند اگر توسعه استان شکل گیرد نفعش برای همه اقشار است.

موهبتی ادامه داد: سیستان و بلوچستان فرودگاه‌های زیادی دارد، اما باید تلاش شود تا تعداد پرواز‌ها نیز افزایش یابد.

او  با تاکید بر موضوع آموزش در این حوزه بیان کرد: دوره‌های آموزشی بازاریابی و تهیه مواد اولیه صنایع دستی نیز امری است که در بحث گردشگری باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار