جهانپور گفت: داروی داخلی بیماران خاص با همان قیمت قبلی و با کیفیت بالا و کمترین عوارض در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

داروی تولید داخل بیماران خاص با بالاترین کیفیت و کمترین عوارض/ بیماران خاص کمترین هزینه را بابت خرید دارو می‌پردازندکیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذاودارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر وجود مشکلاتی در زمینه تهیه داروی بیماران خاص به خصوص تالاسمی، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران خاص در سراسر کشور جود ندارد و علیرغم اعلام تحریم‌های ظالمانه که به دروغ گفته‌اند که دارو و تجهیزات پزشکی جزء تحریم‌ها نیست، اما تهیه اقلام دارویی و ملزومات مصرفی مورد نیاز بیماران دچار مشکلاتی شده است. با این حال وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرده است تا در این خصوص آسیبی به مردم و بیماران وارد نشود.

سخنگوی سازمان غذاودارو ادامه داد: تمام اقلام دارویی بیماران خاص تحت پوشش حداکثری بیمه قرار دارند و تقریباً هزینه خرید داروی بیماران خاص مانند تالاسمی رایگان است.

جهانپور بیان کرد: اگر تغییری در قیمت داروی بیماران خاص ایجاد شود بیماران دارو‌ها را به همان قیمت قبل خریداری می‌کنند و گران شدن قیمت دارو باعث افزایش هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور نمی‌شود.

 


بیشتر بخوانید: حکایت جان سوز مرگ بیماران پروانه‌ای در سایه تحریم‌های ظالمانه آمریکا

او گفت: کارخانه‌های داروسازی داخلی نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج را تامین می‌کنند و خوشبختانه باید بگویم که دارو‌های داخلی بیماران خاص از کیفیت بالایی برخوردار است و تمامی استاندارد‌ها را دارد. همچنین دارو‌های تولید داخل از کمترین عوارض در هنگام مصرف برخوردار هستند.

سخنگوی سازمان غذاودارو یادآوری کرد: اگر بیماری بخواهد دارویی با برند خاصی را مصرف کند آن داروی مدنظر در بازار موجود است و فقط فرد بیمار باید مابه‌التفاوت داروی برند خارجی را بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مليحه زواربراشكي
۲۰:۳۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من كپسول زالكوري براي مادرم ميخوام چه جوري تهيه كنم خواهش ميكنم راهنماييم كنيد ممنون
آخرین اخبار