نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه جمعیت کنونی زندان‌ها شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به دلیل تبعات بسیار مثبت آن در جامعه همواره از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده وهست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان، فتحی مدیرکل زندان‌های  استان کردستان در راستای پیشبرد اهداف زندانبانی اسلامی با  آیت الله حسینی شاهروی نماینده، ولی فقیه در کردستان، دیدار کرد.

آیت الله حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب فتحی به عنوان مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: خدمت به مردم کردستان دارای اجر و پاداش معنوی فروانی نزد خداوند متعال است.

وی با تاکید بر اینکه زندان باید محل نگهداری افرادی باشد که امنیت و آسایش جامعه را مختل می‌کنند، افزود: شغل زندانبانی در عین اینکه از مشاغل بسیار سخت و طاغت فرسای جامعه به شمار می‌رود از سوی دیگر بنابر آیه شریفه ۳۲ از سوره مبارکه مائده که می‌فرماید «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»، به دلیل اینکه زمینه اصلاح، تربیت و بازگشت شرافتمندانه افراد بزهکار به جامعه را فراهم می‌نمایند دارای اجر معنوی فراوانی نزد خداوند متعال و ارزش اجتماعی فراوان در جامعه است.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه جمعیت کنونی زندان‌ها شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به دلیل تبعات بسیار مثبت آن در جامعه همواره از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده وهست.

  نماینده، ولی فقیه در منطقه کردستان گفت: در این راستا دستگاه قضا در استان بایستی ضمن استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، در  به حداقل رساندن جمعیت کیفری استان  تلاش کند.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت زندانیان گفت: زندانیان نباید در مدت زمان حبس به حال خود رها گذاشته شوند و می‌بایست با برنامه ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مهارت آموزی و ... اوقات فراغت آن‌ها را مدیریت کرد.

فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان هم در ادامه این دیدار معضل بیکاری را یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه عنوان کرد و گفت:توسعه اشتغال پایدار و مولد برای زندانیان گامی مهم وموثر در راستای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.

وی با بیان اینکه اشتغال، به زندانیان هویت می‌دهد افزود: توسعه حرفه آموزی در زندان‌ها و کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی از زندان تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و همچنین به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

فتحی خانواده‌های زندانیان را قربانیان اصلی جرم در جامعه دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم سازمان زندانها، خانواده‌های زندانیان که به حق از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند می‌باشد چراکه این خانواده‌ها به دلیل در حبس به سربردن سرپرست، با مشکلات و آسیب‌های فراوانی دست و پنچه نرم می‌کنند.

این مقام مسئول از تحت پوشش قرارگرفتن خانواده‌های زندانیان نیازمند از سوی انجمن‌های حمایت زندانیان خبر داد و گفت: خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت حمایت‌های مختلف مادی و معنوی انجمن‌های حمایت زندانیان سطح استان هستند، اما حمایت اصلی از آنان زمانی صورت خواهد پذیرفت که شاهد حضور سایر دستگاه‌های حمایتی و ذیربط در کنار این قشر آسیب جامعه باشیم.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: قاچاق ، زندان ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.