جانشین انتظامی استان ایلام با بیان اینکه مشاوره و مددکاری کاری دشوار، اما ارزشمند است، گفت: مراکز مشاوره‌ای در انتظامی استان به خوبی توانسته است بار پرونده‌های قضائی را کاهش دهد.

مشاوره و مددکاری کاری دشوار، اما ارزشمند است/لزوم تقویت مراکز مشاوره‌ای در نیروی انتظامی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ شهاب عزیززاده جانشین انتظامی استان ایلام در جمع مشاوران و مددکاران حوزه مرکزی استان و کلانتری‌ها و پاسگاه‌های شهرستان‌های تابعه اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۶ هزار و ۸۵۱ پرونده در دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها رسیدگی شده است که با کار جهادی این مددکاران، ۷۳ درصد از پرونده‌ها منجر به سازش و از چرخه قضائی خارج شده است.

او افزود: مشاوره کاری بسیار ارزشمند و دشوار است چرا که با انسان‌ها سروکار دارد و با توجه به تفاوت انسان‌ها با هم که بیشتر در رفتار واخلاق است، این رفتار‌ها باید مدیریت شود تا باعث ناهنجاری اجتماعی نشود.

جانشین انتظامی استان ایلام تصریح کرد: نمی‌شود یک الگوی واحد را برای مواجه با همه افراد داشته باشیم، چون هر فردی ویژگی خاص خود را دارد واین امر می‌طلبد که هر مددکار مهارت بالایی را داشته باشد.

سرهنگ شهاب عزیز زاده بر ضرورت و اهمیت کار مشاوران ومددکاران تاکید کرد و گفت: وجود مددکار و مشاور در کلانتری‌ها بایستی تقویت شود.

ارتقاء سطح دانش تخصصی نیروی انسانی یکی از ابزار‌های مهم پیشرفت هر سازمان

سرهنگ بهروز مرادی رئیس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان ایلام نیز در این کارگاه آموزشی گفت: ارتقاء سطح دانش تخصصی نیروی انسانی یکی از ابزار‌های مهم پیشرفت هر سازمانی است که در این راستا برگزاری کارگاه آموزشی همواره به عنوان یکی از راه‌های رسیدن به به این مهم به شمار می‌رود.

او افزود: برابر دستورالعمل‌های صادره از ناجا، کارگاه‌های آموزشی وتخصصی ویژه مددکاران و مشاوران در هر ۶ ماه بعداز انجام نیاز سنجی از رده‌ها و تایید مرکز مشاوره ناجا در راستای تحقق اهداف علمی براساس پرونده‌های موجود برگزار می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: طبق آمار‌های مراجعین نظر به اینکه بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌ها مربوط به حوزه مشکلات خانواده بوده، موضوع کارگاه امروز به بحث مهارت کلامی زوجین و نقش آن در تقویت روابط خانوادگی اختصاص یافت.

 در راستای ارتقاء دانش حرفه‌ای روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی یک دوره کارگاه آموزشی با حضور کلیه مددکاران و مشاوران انتظامی استان با موضوع مهارت کلامی زوجین در محل سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.