آخوندزاده گفت: ایران در رشته اورولوژی در زمینه تولید مقالات و علم رتبه ۲۲ دنیا را در اختیار دارد.

آخوندزادهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین آخوندزاده قائم‌مقام معاون تحقیقات وزارت بهداشت عصر امروز در مراسم هشتمین جشنواره علمی پژوهشی بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری که در بیمارستان لبافی‌نژاد برگزار شد، اظهار کرد: برای تولید مقاله پژوهشی باید عوامل انگیزشی و تشویقی وجود داشته باشد و من باید بگویم که در بسیاری از جا‌ها اگر ترمز یا مانعی نباشد پژوهشگران کار خودشان را به خوبی در حوزه‌ها و تخصص‌هایشان انجام می‌دهند.

او ادامه داد: رشته اورولوژی بسیار پویاست و خوشبختانه امروزه کشور در موضوع اورولوژی در بانک‌های اطلاعاتی وضعیت خوبی دارد.

او افزود: ایران در رشته اورولوژی از نظر تعداد مقالات رتبه ۲۲ در بین کشور‌های دنیا را دارد و همچنین از نظر تعداد استنادات در حوزه اورولوژی رتبه ۲۷ را در اختیار دارد.

آخوند زاده بیان کرد: ایران درسال ۲۰۱۸ رتبه ۱۶ را در زمینه تولید علم و جایگاه ۲۶ را از نظر تعداد استنادات داشت.

او ادامه داد: در زمینه کیفیت مقالات در حوزه اورولوژی باید تلاش بیشتری انجام گیرد و خوشبختانه باید بگویم که ده نویسنده پراستناد اول دنیا در رشته اورولوژی اساتیدی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، گیلان و بقیه‌اللّه دیده شده است.

او گفت: ما باید برنامه‌ریزی بهتری در زمینه آموزش و پژوهش در رشته اورولوژی داشته باشیم.

رونمایی دو دارو در مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری در آینده‌ای نزدیک

در ادامه مراسم افشین زرقی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: واژه‌های سنگ، پیوند و سرطان در حوزه اورولوژی مهم است و مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری یک دارو را رونمایی و در آینده دو داروی دیگر رونمایی می‌کند.
 

طرح شیمی درمانی هدفمند کنسر مثانه در دست اجراست

در ادامه مراسم، بصیری رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری گفت: آزمایشگاه کشت سلولی و مولکولی راه‌اندازی و همکاری خوبی بین ما و پژوهشگاه رویان انجام می‌شود.

او افزود: کلینیک پیشگیری از سنگ‌های ادراری در مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی راه‌اندازی و طرح شیمی‌درمانی هدفمند سرطان مثانه در دست اجراست.

بصیری تاکید کرد: رجیستری بیماران کلیوی در دست اجرااست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.