مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: فرهنگ غلط اشتغال و علاقه‌مندی مردم به مشاغل دولتی و کارمندی را به عنوان یکی از موانع توسعه اشتغال و کارآفرینی در این استان است.

فرهنگ غلط اشتغال و علاقه مندی مردم به مشاغل دولتی یکی از موانع توسعه اشتغال

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در زمینه ایجاد اشتغال در استان کار‌های بسیاری شکل گرفته است، اما بدلیل جمعیت بالای بیکار قابل دیدن نیست و با توجه به سطح بالای نیاز‌ها در جامعه کافی نیست.

شیرخانی اظهار کرد: تلقی‌های مختلفی در بحث اشتغال و بیکاری وجود دارد و مرکز آمار ایران تنها مرکزی است که نرخ تورم و بیکاری را با استفاده از شاخص‌ها اعلام می‌کند.

او افزود: هر کسی به زعم خود یک تعریف از بیکاری دارد، اما مرکز آمار ایران یک بخش مستقل است و این آمار را رصد می‌کند و بر اساس آن نرخ بیکاری در هر جامعه‌ای اعلام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: بر همین اساس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری ایلام را در تابستان سال جاری ۸.۷ درصد اعلام کرده است و میانیگین کشوری نیز ۱۰.۴ درصد است.

او اضافه کرد: در سال ۹۱ میانگین نرخ بیکاری در استان ایلام ۱۷.۲ درصد، در سال ۹۲ به ۱۳.۸ درصد، سال ۹۳ به ۱۱.۱ درصد، در سال ۹۴ به ۱۲.۴ درصد، در سال ۹۵ به ۱۱.۶ و در سال ۹۶ به ۱۱. ۷ و در سال ۹۷ سال ۱۱.۲ درصد رسیده است.

شیرخانی اظهار کرد: بر اساس این آمار در حال حاضر ما جزو ۹ استان اول کشور به لحاظ اشتغال هستیم و به لحاظ بیکاری ته جدول قرار داریم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.