حجت‌الاسلام محمد نوروز پور با اشاره به اینکه ۲۰۰ مرکز افق در امام زادگان کشور راه‌اندازی شده است گفت: افزایش این تعداد به ۵۰۰ مرکز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام محمد نوروز پور مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش توجیهی آموزشی هیئت‌امنای بقاع متبرکه و خادمین بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان سمنان با بیان اینکه ۲۰۰ مرکز افق در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح کشور راه‌اندازی شده است گفت: تا پایان سال آینده این رقم به ۵۰۰ مرکز افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های اجتماعی در کنار برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از مهم‌ترین مأموریت‌های مراکز افق در بقاع متبرکه است، افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی هدف محوری تمام برنامه‌هایی است که توسط این مرکز اجرایی می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه واحد‌های مشاوره نیز در این مراکز فعالیت دارند، تصریح کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، طلاق، کمک به زنان سرپرست خانوار و غیره در محوریت فعالیت این مراکز قرار دارد.

نوروز پور با اشاره به اینکه تاکنون به همت واحد‌های مشاوره در این مراکز ۵۰ درصد از زوجین در معرض طلاق به صلح و سازش رسیدند، بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن در کشور، سازمان اوقاف نیز برنامه‌ریزی لازم برای تربیت یک‌میلیون حافظ قرآن کریم را در دستور کار قرار داده است.

او بابیان اینکه تاکنون یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در طرح حفظ قرآن سازمان اوقاف ثبت‌نام کردند، گفت: برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن، طرح تلاوت یک صفحه قرآن در هر شب و تلاوت نور از دیگر برنامه‌های در حال اجرا توسط این نهاد در امام زادگان کشور است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.