رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: بنا به اعتقاد بسیاری از ناظران و کارشناسان نمایشگاه امسال هفته پروهش یکی از پربارترین نمایشگاه‌های چند سال اخیر استان بوده است.

هفته پژوهش به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  معصومه خان احمدی ، با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در استان از دوم تا چهارم دی ماه، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال ۲۷ دستگاه و دانشگاه و ۷۰ واحد فناور استان ۳۵۰ دستاورد پژوهشی و فناوری خود را به نمایش گذاشتند یکی از تفاوت‌های نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته برگزاری ۴۰ مورد نشست تخصصی و ۳۰ مورد مشاوره رایگان تخصصی در حوزه‌های مختلف بود.

او انعقاد هفت تفاهم نامه همکاری مشترک بین دستگاه‌ها و واحد‌های فناور شرکت کننده در نمایشگاه و یک مورد انعقاد قرارداد پژوهشی بین یکی از صنایع استان و واحد‌های فناوری را از دستاورد‌های این نمایشگاه اعلام کرد.

او در ادامه اعلام کرد: هرچند در نمایشگاه امسال برنامه‌ای برای فروش کالا نداشتیم، اما نزدیک به ۵۰۰ قلم کالا فروخته شد که همین امر باعث شد تا برای نمایشگاه‌های سال آینده روی این مسئله هم برنامه ریزی داشته باشیم  ۴۰ پایان نامه با قابلیت تجاری سازی در این نمایشگاه ارائه شد که از این تعداد شش پایان نامه برای اینکه تحت حمایت قرار بگیرند، انتخاب شد.

او در ادامه غرفه دانش آموزی این نمایشگاه را پربازدیدترین غرفه اعلام کرد و گفت: در این غرفه تلاش کردیم تا آخرین دستاورد‌های حوزه فناوری را به زبان ساده به دانش آموزان ارائه دهیم در این غرفه مسابقه ایده‌های دانش آموزی را نیز داشتیم که ۲۸۰ ایده در نمایشگاه ثبت شد که از این تعداد ۵۰ ایده قابل بررسی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.