رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به میزان افزایش مستمری در سال آینده گفت: در بودجه سال آینده ۱۵ درصد افزایش مستمری بگیران را برای مددجویان این نهاد نسبت به امسال خواهیم داشت.

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امدادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  شامگاه  جمعه در جمع خبرنگاران  گفت: در اواخر سال ۹۷ و در زمان ریاست مهندس فتاح تفاهم نامه‌ای مبادله شد که بر اساس آن ۱۷ هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم ساخته شود.

او افزود: از این تعداد ۵ هزار سهم خراسان جنوبی، ۵ هزار سهم کرمان، ۶ هزار سهم سیستان و بلوچستان و یک هزار بر اساس تفاهم نامه‌ای سهم چند نقطه دیگر بود که احداث شود.

بختیاری بیان کرد: از ابتدای مردادماه امسال که بنده ریاست کمیته امداد را بر عهده گرفته‌ام مسیر تفاهم نامه را با قوت ادامه داده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  تصریح کرد: برای ۵ هزار واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی با هماهنگی که با استاندار خراسان جنوبی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها داشته‌ایم ۵ هزار نقطه درنظر گرفته شد و اقدامات انجام گرفته است.

او افزود: در این راستا بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مورد برنامه کاری برای صدور پروانه ساختمانی انجام شده که در شرف نهایی شدن است.

بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ واحد احداث شده است یادآور شد: امید است تا دهه فجر امسال یک هزار واحد و ۵۰۰ واحد تا پایان سال احداث شود و یک هزار واحد نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده و مابقی نیز تا قبل از هفته دولت سال ۹۹ تحویل داده شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  با بیان اینکه اکثر این واحد‌ها در روستا‌ها و در اختیار مددجویانی هستند که تحت پوشش کمیته امداد هستند اظهار داشت: تاکنون همه مراحل انجام شده و امید است تا پایان سال جاری ۲ هزار واحد تحویل داده شود.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه ۹۲ هزار خانواده در کمیته امداد کمک هزینه معیشتی دریافت نکرده‌اند افزود: در بحث کمک هزینه معیشتی خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و ما با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ هستیم و لیست پرداختی‌هایمان را بر اساس تبصره ۱۸ در اختیارشان قرار می‌دهیم.

بختیاری گفت: در بحث معیشتی نیز یک سری اختلافات آماری با هم داشتیم که بخش عمده‌ای برطرف شده و بخش باقیمانده نیز با کارشناسان در حال تبادل نظر هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  با بیان اینکه در این راستا مددجویان کمیته امداد دغدغه‌ای نداشته باشند گفت: چه کسانی که از محل تبصره ۱۴ مستمری دریافت می‌کنند و چه کسانی به عنوان مددجوی عادی مستمری دریافت می‌کنند اگر کمک هزینه معیشتی را دریافت نکردند با هماهنگی ایجاد شده با وزارت تعاون پرداخت خواهد شد و چنانچه در این زمینه تأخیری وجود داشته باشد جبران می‌شود.

او با اشاره به میزان افزایش مستمری در سال آینده تصریح کرد: در بودجه سال آینده ۱۵ درصد افزایش مستمری بگیران را برای مددجویان این نهاد نسبت به امسال خواهیم داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  ادامه داد: با توجه به تورم و تحت تاثیر قرار گرفتن مسائل معیشتی در پیشنهادی که به دولت داده‌ایم درخواست افزایش ۵۰ درصدی مستمری بگیران را داشته‌ایم و امید است در بحث تبصره ۱۴ و در بودجه سال ۹۹ به ما کمک شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.