رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ؛

امکانات انبار و سردخانه در مرز‌ها فراهم نشود مشکلات پابرجاست

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به عراق وجود دارد، گفت : تا زمانی که امکانات انبار و سردخانه در مرز‌ها فراهم نشود، این مشکلات پابرجا خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از مشکلات صادرات به کشور عراق خصوصا در زمینه محصولات کشاورزی یاد کرد و با اشاره به افزایش تعداد روز‌هایی که امسال ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی به عراق داشتیم، گفت : دلیل اصلی این امر خودکفایی عراق در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است.

او با بیان اینکه در برخی موارد ماندن محصولات کشاورزی در مرز و هدر رفت آن‌ها را داریم، گفت : برای حل این مشکل نیازمند احداث نبار و سردخانه در مرز هستیم.

کاشفی گفت: اگرچه چند متقاضی و سرمایه‌گذار توانمند در زمینه احداث انبار و سردخانه پای کار هستند، اما امکان واگذاری زمین در محدوده مرز به آن‌ها وجود ندارد و همین امر باعث می‌شود این فرصت‌های سرمایه‌گذاری از دست استان برود.

او از مشکلات طولانی شدن روند اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان هم یاد کرد و افزود: اجرای عملیات عمرانی باعث شده تردد در این مرز از ۱۵۰۰ کامیون در روز به ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون برسد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از خواب کامیون‌ها در مرز به دلیل کند شدن روند کار‌ها هم یاد کرد و افزود: بجز میوه و تره‌بار که زودتر از سایر محصولات ارسال می‌شود، برای سایر کالا‌ها گاهی تا دو شب خواب کامیون داریم.

 خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات سه میلیارد و ۵۳۳ میلیون دلاری ۹ ماهه امسال استان یاد کرد و گفت: بخشی از این صادرات مربوط به صدور گاز بوده است.

او صادرات محصولات غیرنفتی از مرز‌های استان را نیز یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون دلار اعلام و افزود: از نظر ارزش صادرات کاهش ۲۴ درصدی داشته ایم.

 حیدری گفت: در بخش صادرات غیرنفتی در ۹ ماهه امسال بیشترین صادرات مربوط به مرز پرویزخان بوده که افزایش ۲۱ درصدی صادرات در این مرز را داشتیم و عمده کاهش هم مربوط به مرز سومار است که نزدیک به ۸۰ درصد کاهش صادرات داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان داشت و از پیشرفت ۷.۵ درصدی این طرح خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.