عربستان سعودی به منظور ارتقا، بومی‌سازی و تعمیر و نگهداری سامانه موشکی پاتریوت با یکی از واحدهای «شرکت ریتیون» که از تولیدکنندگان تجهیزات نظامی آمریکاست قرارداد امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات عربستان سعودی امروز برای ارتقا، بومی‌سازی و تعمیر و نگهداری سامانه دفاع موشکی پاتریوت با یکی از واحدهای شرکت ریتیون قرارداد امضا کرد.

احمد اوحالی، فرماندار اداره کل صنایع دفاعی عربستان سعودی، در این خصوص به خبرگزاری دولتی «اسپا» گفت: این قرارداد نشان از تلاش مقامات ریاض برای توسعه صنایع نظامی و فناوری است.

هرچند این مقام به هزینه‌ای که این قرارداد بر ریاض تحمیل کرده و یا جابه‌جایی‌هایی که باید برای این بومی‌سازی صورت بگیرد اشاره‌ای نکرد.

عربستان سعودی در حالی خود را به تجهیزات نظامی ساخت آمریکا وابسته کرده که به گمان بسیاری از کارشناسان، واشنگتن تنها به دنبال خالی کردن جیب کشورهای عربی و دوشیدن پول نفت آنهاست. به گفته این کارشناسان، آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند منطقه خاورمیانه باثبات باشد و واشنگتن به منظور فروش سلاح‌های ساخت خود به دنبال جنگ‌افروزی در این منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار