امام جمعه یزد گفت: در کنار دوره‌های تحکیم سواد و مهارت آموزی، آموزش مسائل اعتقادی و دینی به دانش آموزان یک ضرورت است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،آیت اله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش به مناسبت هفته سواد آموزی برگزاری دوره‌های تحکیم سواد و مهارت آموزی در استان را ستود و گفت: در کنار همه این ها، آموزش مسائل اعتقادی و دینی به سواد آموزان نیز یک ضرورت است.

او با اشاره به گذشت چهل سال از شکل گیری نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره)، افزود: خدمات امروز آموزش و پرورش شایسته و چشمگیر است، ولی باید بررسی شود چرا   افراد بیسواد در کشور وجود دارد.

آیت اله  ناصری بر انسداد مبادی بیسوادی تاکید کرد و گفت: آموزش بخشی از بیسوادان امروز که اتباع خارجی و مهمانان هستند کار خوبی است که باید تداوم داشته باشد.

او با اشاره به حضور آموزش دهندگان در مناطق روستائی و عشایری، تصریح کرد: لازم است این افراد در کنار سواد آموزی به آموزش مسائل زندگی، اخلاقی، تربیتی و احکام شرعی هم توجه داشته باشند.

آیت اله ناصری بیان اصول اعتقادی شیعه را در کلاس‌های سواد آموزی لازم دانست و گفت: بدون آنکه به اعتقادات دیگران بی احترامی شود اعتقادات حقع اهل تشیع و اطاعت آنان از دستورات الهی و پیامبر اکرم اسلام (ص) در کلاس‌های سواد آموزی باید به خوبی و درستی تبین شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بر تقویت بنیه دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: نمونه بارز فرزندانی که با تربیت دینی فارغ التحصیل شده اند دانشمندان هسته‌ای ایران هستند که با تدین و تعهد در مراکز علمی ایران برای تعالی و ترقی کشور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.