استاد راهنمای قم گفت:چهارمین دوره دوسالانه نور با تکیه بر تجربیات کسب شده از دوره‌های پیشین خود و با نگاه متفاوتی برگزار شد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم سلیمانی پیشکسوت عکاسی و استاد راهنمای بخش ویژه استان قم  با اشاره تفاوت‌های عمده این دوره از دوسالانه اظهار داشت: این دوره از دوسالانه نور با تکیه بر تجربیات کسب شده از دوره‌های پیشین خود و با نگاه متفاوتی برگزار شد.

وی افزود: در این دوره با انتخاب استادان راهنما در هر یک استان‌ها، شرکت کنندگان اقدام به تهیه مجموعه‌های خود کرده و از تدابیر و راهنمای آنان بهره مند شده اند.

استاد راهنمای عکاسی قم تصریح کرد: از نگاه بنده تفاوت‌هایی که در این دوره از دوسالانه شاهد آن بودیم می‌تواند این جشنواره را یک گام به جلوتر برده و آینده درخشانی را برای آن رقم بزند.

سلیمانی با اشاره به استقبال عکاسان استان قم از چهارمین دوسالانه نور گفت: به طور کل مجموعه سازی در عکاسی رویکرد خاصی است و نیازمند زمان به منظور درک کامل آن دارد، اما هنرمندانی که از این استان در این دوره حضور یافتند به شکل کلی در تهیه مجموعه موفق عمل کردند.

وی ادامه داد: در این دوره با سفارش تولید اثر به عکاسان براساس راهنمایی‌های استادان درواقع رویکرد حمایتی اتفاق افتاد که آن را می‌توان حرکتی هدفمند برای این دوره دانست.

استاد راهنمای عکاسی قم خاطر نشان کرد: بعد از برگزاری مراسم اختتامیه این دوره بهتر است که مسئولان و دست اندرکاران برگزاری، برنامه مدون خود را برای دوره بعدی مشخص و اعلام کرده که در طول یک بازه زمانی معین با برگزاری جلسات مرتب هنرمندان را مورد حمایت و آموزش‌های استادان راهنما قرار دهند.

سلیمانی با اشاره به تداوم اهداف دوسالانه در طی سال گفت: متاسفانه این اشکال به شرکت کنندگان هم وجود دارد که معمولا فراخوان جشنواره‌ای که منتشر می‌شود در همان زمان یا به اصطلاح دقیقه ۹۰ اقدام به مشارکت می‌کنند که این سبب می‌شود آثار تولیدی از پختگی و کیفیت لازم برخودار نباشد.

گفتنی است چهارمین دوسالانه عکس نور نهم و دهم دی‌ماه سال جاری به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، عکاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار