حمله متجاوزانه شب گذشته آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، واکنش شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی عراق را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه آمریکا شب گذشته مقر گردان‌های حزب‌الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کرد، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی عراق به این حمله واکنش نشان دادند.

واکنش شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی عراق به حمله متجاوزانه آمریکا به مواضع الحشد الشعبی

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بلافاصله پس از این حمله، ضمن صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که یکی از زیر مجموعه‌های اصلی «الحشد الشعبی»، یعنی مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق، که در مرز عراق و سوریه قرار گرفته مورد حمله نیروی هوایی این کشور قرار گرفته است. در بیانیه پنتاگون ادعا شده که این حمله در پاسخ به حملات مداوم به پایگاه‌های منتسب به نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفته است. این بیانیه هدف قرار گرفتن مجموعا پنج نقطه را تایید کرده، این پنچ موضع، سه نقطه در داخل مرزهای عراق و دو موضع در داخل مرزهای سوریه را در بر می‌گیرد.

درخواست ائتلاف فتح برای واکنش قاطعانه به تجاوزگری آمریکا

سعد شاکر الخزعلی، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق، بر لزوم اتخاذ واکنش قاطعانه و موضع قدرتمندانه در برابر تجاوزگری آمریکا تاکید کرد.

او از نمایندگان عراقی خواست در جلسه امروز پارلمان حضوری پُر رنگ داشته باشند تا درباره تجاوزگری آمریکا و پاسخ به آن، با اتخاذ موضعی قدرتمندانه که متناسب با خطرات این حمله باشد، گفت‌وگو کنند.

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت: «فراکسیون پارلمانی صادقون خواستار بررسی تجاوزگری آمریکا شدند تا اقدامی قاطعانه علیه آمریکا صورت بگیرد.»

تاکید گردان‌های السلام بر مقاومت در مقابل اشغالگری آمریکا

فرمانده نظامی گردان‌های السلام وابسته به جریان صدر عراق گفت: تجاوز آمریکا به نیرو‌های بسیج مردمی را محکوم می‌کنیم و آن را نقض حاکمیت ملی عراق می‌دانیم.

او افزود: برای مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی احساس مسئولیت می‌کنیم.

ائتلاف دولت قانون عراق: بهانه‌تراشی‌ها برای حمله به مواضع نیرو‌های بسیج مردمی را رد می‌کنیم

ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد حملات هوایی آمریکا، نقض حاکمیت ملی عراق و حمله به بخشی از نیرو‌های مسلح این کشور است.

این ائتلاف افزود: حمله آمریکا همزمان با آغاز هشتمین مرحله از عملیات ”اراده نصر“ علیه بقایای عناصر داعش در این منطقه صورت گرفت. همه بهانه‌تراشی‌ها برای حمله به مواضع نیرو‌های بسیج مردمی را رد می‌کنیم.

تاکید عصائب اهل الحق بر لزوم مواضع شجاعانه و قاطعانه در برابر تجاوزگری آمریکا

جنبش عصائب اهل الحق بر لزوم اتخاذ مواضع شجاعانه و قاطعانه در برابر تجاوزگری آشکار آمریکا به حاکمیت ملی عراق تاکید کرد. جنبش عصائب اهل الحق حمله نیرو‌های آمریکایی به پایگاه‌های نیروهای مردمی در منطقه القائم را به شدت محکوم کرد. این جنبش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ادامه اقدام آمریکا در نقض حاکمیت عراق ایجاب می‌کند مواضع شجاعانه و قاطعانه‌ای در برابر رفتار‌های آن اتخاذ شود.

عصائب اهل الحق از گروه‌های سیاسی ملی عراق خواست ضمن اتحاد در برابر این تجاوزگری ها، اختلافات را کنار بگذارند و برای از بین بردن موانع و بحران‌ها تلاش کنند؛ بحران‌هایی که زمینه را برای آمریکا به منظور مداخله آشکار در عراق فراهم می‌کند.

حمله هوایی آمریکا بخشی از یک توطئه بزرگ است

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الانبار در نیروهای مردمی عراق، هشدار داد حمله هوایی ارتش آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، بخشی از یک توطئه بزرگ برای آسیب زدن به عراق یا کودتای نظامی است.

وی گفت: هدف از تهاجم آمریکا، برهم زدن معادلات و تضعیف قدرت نیروهای مردمی است. این تهاجم در خاک عراق صورت گرفت.

مصلح افزود: این حملات، اجرای چیزی است که آمریکا اعلام کرده بود. از ۲۵ ام ماه اکتبر اطلاعاتی به دست ما رسید که آمریکا و اسرائیل تهدیدات و هشدار‌هایی را علیه الحشد الشعبی مطرح می‌کردند. آمریکا می‌خواهد از شرایط تنش داخلی در عراق استفاده کند تا نیروهای مردمی را تضعیف کند. الحشد الشعبی، اصلی‌ترین قدرت حامی نیرو‌های مسلح است. تضعیف نیرو‌های مردمی در این شرایط، بخشی از یک توطئه بزرگ برای آسیب رساندن به عراق یا کودتای نظامی در کشور است.

مصلح خاطر نشان کرد: ماموریت تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ که هدف حملات هوایی قرار گرفتند، کنترل مرز‌های عراق و سوریه است. این نیرو‌ها پیش از این، همه توطئه‌های آمریکا برای ایجاد ناامنی در این مرز‌ها را ناکام گذاشته بودند. فرمانده نیروهای مردمی دستور داده بود که هیچ یک از یگان‌های مردمی، جز با موافقت عملیات مشترک، هیچ اقدامی صورت ندهد. الحشد الشعبی زیر نظر عملیات مشترک عمل می‌کند. نیروهای مردمی هیچ نقشی در حملات به پایگاه‌های عین الاسد یا کی ۱ نداشت. اگر امنیت در مرز‌های عراق و سوریه برهم بخورد، خلاء امنیتی در عراق ایجاد خواهد شد. نیرو‌های ما برای پر کردن خلاء ایجاد شده در پی این حمله هوایی تلاش می‌کنند. پارلمان عراق باید این حملات را محکوم کند. امیدواریم پارلمان موضع قاطعانه و صریحی اتخاذ کند.

وی تاکید کرد: تظاهرکنندگان اکنون بهتر است خواستار خروج نیرو‌های اشغالگر از عراق شوند. هیچ نیازی به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق نداریم و خودمان می‌توانیم از کشور خود دفاع کنیم. نیرو‌های آمریکایی باید از عراق خارج شوند. ادامه اعتراضات علیه دولت و دخالت‌های آمریکا، شرایط دشواری را در عراق ایجاد کرده است. متاسفانه هیچ یک از مقامات سیاسی عراق، با شجاعت اعلام نمی‌کنند که دخالت‌های سفارت آمریکا، عامل تضعیف دولت است. متاسفانه بسیاری از مقامات عراقی با سفارت آمریکا تعامل دارند.

ائتلاف النصر تجاوز آمریکا به حاکمیت عراق و نیرو‌های مردمی را محکوم کرد

ائتلاف النصر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تجاوز آمریکا به حاکمیت عراق و نیرو‌های مردمی را محکوم می‌کند و از دولت می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک عراق را به اجرای بند‌های توافقنامه‌های امضاء شده بین دو کشور ملزم سازد و تاکید می‌کند این تجاوزات به امنیت، ثبات و روابط دو جانبه آسیب می‌رساند».

ائتلاف النصر تاکید کرد «همه گروه‌های نظامی عراقی باید تحت امر فرماندهی کل قرار داشته و به تعهدات رسمی عراق پایبند باشند و عراق را به نزاع‌های منطقه‌ای و بین المللی نکشانند. امنیت و ثبات عراق ارزش والایی دارد که نباید به نفع هیچ کشور دیگری از آن چشم پوشی کرد».

ائتلاف سائرون: دولت عراق باید به وظیفه خود در زمینه دفاع از حاکمیت این کشور عمل کند

ائتلاف سائرون تجاوز ظالمانه آمریکا به مواضع نیروهای مردمی را نقض آشکار حاکمیت ملی عراق دانست و از دولت خواست به وظایف خود در دفاع از حاکمیت عراق و حفظ سلامت ملت این کشور در برابر هر نوع تجاوز خارجی عمل کند.

تلاش آمریکا برای تضعیف نیروهای مردمی عراق 

حسن الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق تاکید کرد حمله آمریکا به پایگاه‌های نیروهای مردمی عراق اقدامی برنامه ریزی شده برای تضعیف نیرو‌های قهرمان بسیج مردمی است. حسن الکعبی از قوای سه گانه این کشور خواست به شکل قاطعانه در برابر حملات آمریکا به پایگاه‌های نیروهای مردمی بایستند.

وی گفت تکرار حمله آمریکا به پایگاه‌های نیروهای مردمی به منزله اقدامی برنامه‌ریزی شده برای تضعیف این نیرو‌های قهرمان است.

الکعبی تاکید کرد در پی تکرار اقدام آمریکا در نقض حاکمیت عراق و پایبند نبودن به توافقنامه امنیتی، قوای سه‌گانه باید تصمیم‌های قاطعانه اتخاذ کنند که به حفظ جان مردم عراق منجر شود.

حزب‌الله عراق: ترامپ بداند بهای سنگینی پرداخت می‌کند

گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به حملات شب گذشته آمریکا به مواضع این گردان‌ها در غرب عراق اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بداند بهای سنگینی در عراق و کشور‌هایی که نیرو‌های جنایتکارش در آنجا حضور دارند، پرداخت خواهد کرد.

گردان‌های حزب‌الله همچنین تاکید کرد پاسخی مناسب به تجاوز آمریکا داده خواهد شد.

ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان نیروهای مردمی عراق نیز یکشنبه شب در سخنانی کوتاه تصریح کرد: خون شهدا و مجروحان هدر نخواهد رفت و پاسخ به نیرو‌های آمریکایی کوبنده خواهد بود.

واکنش مرجعیت شیعه عراق به حمله متجاوزانه آمریکا

دفتر آیت‌الله سیستانی، مرجعیت شیعه در نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای «تجاوز ظالمانه» به مواضع نیرو‌های مردمی عراق را محکوم کرد.

مرجعیت شیعه در نجف بر لزوم احترام به حاکمیت ملی عراق تاکید کرد.

برهم صالح در محکوم کردن حملات هوایی به پایگاه‌های حشد الشعبی از آمریکا نام نبرد!

رئیس‌جمهور عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن نام نبردن از آمریکا، حملات هوایی به پایگاه‌های حشد الشعبی را محکوم کرد.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از پایگاه‌های نظامی عراق و نیرو‌های بین‌المللی که به تلاش عراق برای مبارزه با تروریسم کمک می‌کنند، لازم است.

برهم صالح گفت ضمن خویشتنداری باید از تنش آفرینی و هر اقدامی که به کشور در شرایط فعلی آسیب برساند، خودداری کرد. باید عراق را از پیامد‌های مناقشه‌های منطقه‌ای و بین المللی دور نگه داشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
حسن حسینی
۱۸:۲۵ ۲۸ دی ۱۳۹۸
من اگه جای شما بودم

داروی مسهل با سرنگ تزریق میکردم تو هندوانه و میوه ها

میفروستادم داخل پادگان های امریکایی ها
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۷:۰۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آمریکا با حمله به ارتش ملی عراق گور خودش و اسرائیل را کند مردم عراق غیرتی به آمریکایی ها نشان خواهند داد که بعد از فرار از عراق برای سایر آمریکایی ها تعریف کنند.تمام سرزمین عراق مقدس است و هر آمریکایی را صدها عراقی اسلحه بدست دنبال خواهد کرد این متجاوزان اشغالگر را بکشید تا درس عبرتی هم برای انگلیس و فرانسه هم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
این کار زشت آمریکا باعث اتحاد و مستحکم شدن گروه های عراقی علیه آمریکای جنایتکار است
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۱:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آمریکا قصد دارد مسیر ورود بازماندگان داعش در سوریه را برای ورود به عراق باز نماید ، چون آنها قصد دارند دوباره عناصر داعش را در عراق ساماندهی کنند تا در این اوضاع ناآرامی های سیاسی و مردمی ، کشور عراق را تصرف کنند ، مردم عراق باید سریع خودشون رو جمع و جور کنند و نگزاند نقشه شوم دشمنان عراق عملی گردد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
متن مقاله را خواندم: با عنایت به بصیرت و دشمن شناسی و بلوغ سیاسی گروهها و احزاب و مردم و مسئولان عراقی تمام ملت و مسئولان حکومتی و رجال سیاسی در کشور عراق باید به آمریکا و اسرائیل اثبات و تفهیم مطلب کنند که: کشور عراق افغانستان و پاکستان نیست که شبانه روزی آماج حملات و بمباران های هوائی قرار گیرد علی الخصوص مواضع مردمی و بسیجی های عراقی ملت شهیدپرور عراق پاسخ دندان شکن و قاطع و کوبنده خواهند داد چنان درس عبرتی به فرماندهان ارتش سنتکام حاضر در خاک کشور عراق خواهند داد که خودشان چهاردست و پا با گریز و فرار خاک اشغال کرده کشور شهیدپرور و ملت غیور عراق را ترک کنند................حملات پی در پی و کشتار و قتل و عام در خانه صاحبخانه در هر کجای دنیا و با هر گویش و سنتی که باشد محکوم و محتوم است.............حال میخواهد ابرقدرت قلدرمآبی مثل آمریکا باشد یا هرکس دیگری فی الحال که هیئت حاکمه آمریکا بعنوان سارق و اشغالگر بین المللی شناخته میشود و معروف است...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
شنیدم حدود 40 نفر شهید شدن باید حداقل 80 تروریست آمریکایی هلاک بشن و انتقام خون شهدا گرفته شود.
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
البته فرمول مجور مقاومت اگه همون یکی بزنی ده تا میخوری وبزن درونداریم ،باشه خوبه نقداً 400 تاتابوت ایالات متحده با اون پرچمهای خوشرنگ بفرسته عراق
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
منتظر جواب سخت وپشیمان کننده نیروهای مردمی عراق هستیم هرچقدراین جواب به درازابکشه متاسفانه این وحشیها جری ترمیشند.
Iran (Islamic Republic of)
شکوری اسنقی مهربان
۰۹:۵۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ برشیطان بزرگ،ام الفسادقرن(آمریکا)تمام گرفتاریهای ماازامریکاست،هرچه فریادداریدبرسرامریکابکشید.جواب مشت راباپتک بایددادودراسرع وقت جواب دندان شکن ودشمن شکن بدهیدتادیگرکوچکترین غلطی نتواندبکند.
آخرین اخبار