خادمان مسجد مقدس جمکران به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) از جانبازان مدافع حرم عیادت کردند.

به گزارش  خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کاروان خادمان مسجد جمکران قم و جمعی از دانشجویان قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین‌آبادی امروز با پدر شهید آلفرد گبری در خیابان دماوند، خیابان افشاری تهران تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین‌آبادی خطاب به پدر شهید آلفرد گفت: خدا را شاکریم توفیق داشتیم در سالروز ولادت حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی با شما دیدار داشته باشیم و تشکر می‌کنیم که این توفیق را برای ما آماده کردید.

وی افزود: حضرت مسیح(ع) و امام زمان (عج) وجه اشتراک بسیار زیادی با هم داشتند؛ هر دوی آنها منجی و عدالت گستر جهان هستند، یکی از صحن‌های مسجد مقدس جمکران به نام حضرت عیسی (ع) نام‌گذاری شده است و ما معتقدیم این دو، عالم عدالت خواهی را برپا کرده‌اند و عده زیادی از مسیحیان و شیعیان در این قیام قرار می‌گیرند.

پدر شهید آلفرد گفت: من امیدوارم همه مسلمانان و مسیحیان در کنار هم متحد و در عدالت و خوشی زندگی می کنند. ما طبق رسم هر ساله آغاز سال نو و میلاد حضرت مسیح(ع) را جشن می‌گیریم. امسال نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی این جشن بزرگ را خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسین‌آبادی بیان کرد: فارغ از دین و هر مذهبی که داشته باشیم آزادی خواهان جهان از ظلم، کفر و ستم کوچ می‌کنند و به سمت ایمان و عدالت خواهی می‌روند. امروز همه ادیان الهی از عدالت خواهی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند، بیش از ۵۰۰ شهید و آزاده مسیحی در دفاع مقدس مشارکت داشتند و در این جریان شیعه و سنی در کنار هم در عدالت خواهی مشارکت داشتند، منشأ ستم و ظلم دوران دفاع مقدس صدام بود که از آمریکا شیطان بزرگ تبعیت می‌کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خطاب به پدر شهید آلفرد گفت: از شهید آلفرد برای حاضران توضیحاتی دهید.

پدر شهید آلفرد پاسخ داد: او در سال ۱۳۵۰ هجری شمسی در بیمارستان بازرگانی تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۷۰ در منطقه گیلان غرب به شهادت رسید.

حجت الاسلام حسین آبادی مطرح کرد: قطعاً مقام ایشان در پیشگاه خداوند بالاست؛ شما نیز نزدیک به ۳۰ سال در فراق فرزند شهید خود نشستید.

پدر شهید آلفرد در پاسخ به حجت الاسلام حسین آبادی گفت: خیلی خوشحالم که فرزندم برای دفاع از آرمان‌ها و وطن خود جانش را نثار کرد. همه ایرانیان در همه ادیان چه مسیحی، چه سنی و چه شیعه از هموطن خود دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی گفت: خیلی‌ها می‌گویند ارامنه ارادت خاصی به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) دارند.

پدر شهید آلفرد پاسخ داد: همه مردم ایران ارادت خاصی به خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص) و فرزندان گرامیشان دارند و فرقی نمی‌کند که مسیحی، سنی یا شیعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی اظهار کرد: وجه تشابه زیادی میان حضرت عیسی (ع) و امام زمان (عج) وجود دارد؛ هر دو منجی عدالت خواهی هستند ولادت هر دو مخفی بوده است و هر دو غیبت طولانی دارند و هر دو در آخرالزمان برای عدالت خواهی به پا می‌خیزند.

در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی با اهدای تندیسی از کاشی مسجد جمکران قم از پدر شهید آلفرد تجلیل کرد.

کاروان خادمان مسجد مقدس جمکران قم همراه جمعی از دانشجویان پس از اقامه نماز و مراسم مدیحه سرایی حضرت زینب (س) در آسایشگاه شهید همدانی از جانبازان مدافع حرم تیپ فاطمیه (س) و زینبیه (س) و پرستاران این آسایشگاه تجلیل کردند.

در این دیدار سعیدی خواه مسئول آسایشگاه شهید همدانی توضیحاتی را درباره جانبازان این آسایشگاه ارائه داد و گفت: در گذشته حدود ۱۲۰ جانباز و مجروح از کشور‌های پاکستان و افغانستان در این آسایشگاه تحت درمان بودند و اکنون ۲۵ تا ۳۰ جانباز و مجروح حضور دارند؛ خدمات ابتدایی را قبل از جراحی در آسایشگاه شهید همدانی انجام و ادامه درمان و جراحی در بیمارستان‌های دیگر خواهد بود؛ ما مجبوریم به دلیل امنیت خانواده‌های آن‌ها در کشورهایشان از انتشار تصاویر این جانبازان جلوگیری کنیم.

وی افزود: در مقابل نیز آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان از بازماندگان داعش در آسایشگاهی در عراق نگهداری و مراقبت می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند و از آنها برای تفرقه‌اندازی میان شیعه و سنی و تضعیف خط مقاومت استفاده کنند؛ بنابراین حضور مدافعان حرم اکنون نیز برای جلوگیری از توطئه‌های آنها ضروری است. کاروان خادمان مسجد مقدس جمکران و قم با اهدای گل، شیرینی، پرچم متبرک به نام امام زمان (عج) و بسته‌های تبرکی مسجد جمکران از جانبازان و پرستاران این آسایشگاه تجلیل کرده‌اند.

عیادت خادمان مسجد مقدس جمکران از جانبازان مدافع حرم

حجت الاسلام و والمسلمین حسین آبادی با اشاره به مقام و منزلت شهدا گفت: شبی یکی از دوستان خواب دید که آقا امام زمان (عج) فرمودند برکت مسجد جمکران به شهدایی است که به این مسجد می‌آورند و مژده آوردن دو شهید را به شما می‌دهم که مورد تکریم من هستند، از آنان استقبال ویژه کنید.

این فرد بعد از اینکه از خواب بیدار شد، نزد من آمد و خطاب به من گفت: حاج آقا قرار است شهید به مسجد بیاورند. گفتم: فکر نکنم. بعد از مدتی از سپاه زنگ زدند و گفتند قرار است دو شهید به مسجد بیاورند.

یکی از جانبازان آسایشگاه شهید همدانی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی گفت: یکی از دوستانم هنگامی که مجروح شد و روی زمین افتاده بود لحظه‌ای خانم حضرت زینب(س) را دید که از جانبازان و مجروحانی که در آنجا بودند پرستاری می‌کرد. پرسیدم: خانم چه می‌کنید؟ ایشان گفت: از مریدان و حامیانم پرستاری می‌کنم و این وظیفه‌ام است.

این جانباز در ادامه گفت: فرمانده ما سردار سلیمانی بود که به ما گفت منطقه را فتح کنید و از نیروی مقاومت ما خیلی راضی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی بیان کرد: ما همیشه افتخار میزبانی مدافعان حرم و جانبازان مدافعان حرم را داشتیم و امیدواریم بتوانیم همیشه به این عزیزان خدمت کنیم.

در ادامه نیز کاروان خادمان مسجد جمکران و دانشجویان و حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی از قسمت‌های دیگر آسایشگاه‌های شهید همدانی بازدید کردند.

کاروان خادمان مسجد مقدس جمکران و قم و دانشجویان نماینده دانشگاه‌های تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی با اهدای گل بسته‌های تبرکی امام زمان (عج) و تندیسی از کاشی قدیمی مسجد جمکران از خانواده شهید روبرت لازار آشوری در خیابان خرمشهر جنوبی هم تجلیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی ضمن تبریک فرا رسیدن سال میلادی و میلاد حضرت مسیح به خانواده شهید روبرت لازار آشوری، گفت: هموطنان مسیحی مرز‌ها را شکستند و در روایات آورده شده است که در هنگام ظهور حضرت مسیح (ع) که همراه آقا امام زمان (عج) خواهد آمد، خواهیم دید که حضور هموطنان ایرانی در ادیان مختلف شیعه، سنی و مسیحی نمونه‌ای بارز است.
 
وی مطرح کرد: شاخص همه پیامبران الهی به خصوص پیامبران اولوالعزم از یک نور نشئت می‌گیرد و فرقی میان آن‌ها نیست. در آخرالزمان هنگام ظهور و قیام امام زمان (عج)‌ همه پیروان و کسانی که سعادتمند شده‌اند، این نور الهی را تشخیص می‌دهند و به سوی آن جذب می‌شوند.
 
او گفت: مادر امام زمان (عج) حضرت نرجس (س) نسبت نزدیکی با حضرت عیسی (ع) دارد که این رابطه نزدیک نیز در اتحاد شیعیان و مسیحیان تاثیرگذار است و نشانه‌ای از اتحاد امروز آنهاست.
 
مادر شهید روبرت لازار آشوری سرپرست بانوان کلیسایی در خیابان آقا بالازاده تهران هم گفت: روبرت کوچک‌ترین فرزندم است که خیلی از او خاطره دارم و با یادآوری خاطراتش بی اختیار اشک از چشمانم سرازیر می‌شود؛ هر مادری با شنیدن نام فرزند شهیدش اشک می‌ریزد. هنگام شهید شدن فرزندم و بازگشت پیکر پاکش بعد از سال‌ها در سال ۷۵، هموطنان عزیزم استقبال خوبی از پیکر فرزندم داشتند و او را گلباران کردند و شعاری دادند که برایم خیلی جالب بود. آنها گفتند «مسیحی، مسلمان؛ اتحاد اتحاد» و این بیانگر آن است که هیچ تفاوتی میان ما نیست.
 
برادر شهید روبرت لازار آشوری هم بیان کرد: هنگامی که من رفتم جمکران خدمت آقا امام زمان (عج) گفتم آقا جان ما سال‌ها اشک ریختیم و از این انتظار خسته شدیم. چقدر در فراق عزیزمان گریه کنیم و من او برادرم را از شما می‌خواهم چرا که نیت ما این بود که او در راه خدا شهید شود. وقتی به منزل برگشتم به من خبر دادند که پیکر یک هزار شهید به ایران می‌آید. مادرم هنگام تشییع این شهدا حضور داشت و به او الهام شده بود که پیکر فرزندش میان پیکر شهداست بی اختیار به سمت یکی از پیکر‌های پاک شهدا رفت و او را بویید و گفت این فرزند من است و بعد مشخص شد، پیکر فرزندش است.
 
در پایان این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی از خانواده شید روبرت لازار آشوری برای شرکت در مراسم میلاد امام زمان (عج) در مسجد جمکران دعوت کرد.
پایان مراسم تجدید میثاق با شهدای مسیحی و جانبازان مدافع حرم کاروان خادمان مسجد مقدس جمکران و قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی هیئت دانشجو و دانشجویان دانشگاه‌های شاهد، دخترانه شریعتی، سوره، تربیت مدرس، غیر انتفاعی پارس، علم و فرهنگ و مرکز تخصصی مهدویت با اهدای گل، بسته‌های متبرک امام زمان (عج) تندیس کاشی قدیمی مسجد مقدس جمکران از خانواده شهید ژریک مرادی مسیحی در خیابان مجیدیه تهران همراه بود.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی با تبریک سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع) از خانواده ژریک مرادی تقدیر کرد. حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی گفت: در قرآن کریم آیات زیادی از نقش حضرت عیسی (ع) و امام زمان (عج) و عدالت خواهی آنان سخن گفته است. همچنین آیاتی از قرآن کریم از حضرت مریم (س) نیز به عنوان یکی از بزرگترین بانوان قدیسه یاد کرده است.
 
مادر شهید ژریک هم در این مراسم گفت: در اولین روز سال نو میلادی ما غسل خاصی را برای قداست این روز بجا می‌آوریم و برای شروع سال خوب و با برکت دعا می‌کنیم. ما اهل اراک هستیم و ژریک تنها پسرم بود و من صاحب چهار دختر هستم. در آن زمان به پسرم گفتم از ایران برو تا از خطر جنگ در امان باشی، ولی او گفت نمی‌توانم از ایران بروم. در حالی که وطنم در خطر است. با اینکه او تنها پسرم بود به جنگ رفت و در ۱۹ روزی که از جنگ گذشته بود، اولین شهید جنگ تحمیلی پسرم بود. ژریک یک شاگرد ممتاز بود و می‌توانست آینده خوبی داشته باشد، اما دفاع از وطن را به ادامه تحصیلش ترجیح داد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار