جایگاه ۸۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در بازار کار

ریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: میزان اشتغال فارغ التحصیلان برخی از رشته‌های دانشگاهی فنی و حرفه‌ای به بالای ۸۰ درصد می‌رسد.

محمد جامعی ریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان این مطلب گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از نظر زمینه سازی برای ورود به بازار کار وضعیت بهتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارند، ولی هنوز تا رسیدن به ایده آل‌ها فاصله داریم.

او افزود: ما به طور مداوم از صنایع مختلف تقاضای جذب دانش آموختگان را داریم که این موضوع باعث خرسندی است و نشان می‌دهد که ما توفیقات نسبی قابل توجهی داشتیم.

ریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نقش خانواده‌ها را در زمینه سازی برای ورود فرزندانشان به بازار کار را قابل توجه خواند و گفت: خانواده‌ها با توجه به علاقه فرزندانشان می‌توانند در سوق دادن آن‌ها به سمت رشته‌های هنرستانی و مهارت آموزی نقش مهمی ایفا کنند.

او با اشاره این که ورودی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشتر فارغ التحصیلان هنرستان‌ها هستند افزود: فردی که حدود ۳ سال در هنرستان و حدود ۴ سال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دریک رشته تحصیل می‌کند زمان قابل توجهی را صرف مهارت و دانش آموختن کرده است و این فرد به عنوان یک مهندس دانش و مهارت آموخته می‌تواند جایگاه خوبی در صنعت داشته باشذ.

ریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس سرلوحه قرار دادن مهارت آموزی را درکنار تحصیلات آکادمیک یک وظیفه آموزش عالی خواند و افزود: مهارت آموزی برای ورود به بازارکار یک ضرورت است.

او با اشاره به این دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای درسال ۱۳۴۱ با عنوان انیستیتو‌های تکنولوژی با هدف‌تر بیت تکنسین‌ها و مهندسین کاربر دی مورد نیاز صنعت تاسیس شد، تصریح کرد: فارغ التحصیلان این عرصه دانش اموختگانی آچاربه دست برای برای برطرف کردن مشکلات صنعت هستند.

به گفته این مقام مسول برای رسیدن به این هذف تجهیزات کارگاهی آزمایشگاهی و دوم سرفصل‌های مهارتی به گو نه‌ای که بیش از ۶۰ درصد آموزش‌ها در کارگاه‌ها به صورت عملی و مهارتی باشد و حضور اساتید‌ی که با فن حرفه و صنعت آشنا باشند نیز ضروری است که البته با گام‌هایی استوارتر و توجهات بیشتر می‌توان به دستاورد‌های ارزشمندتری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار