رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: مسابقه "فن‌ورز" سال آینده به میزبانی شهر شیراز به صورت ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجامعی در مراسم افتتاحیه مسابقه استانی "فن‌ورز" که ویژه دانشجویان دانشکده‌های فنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس به میزبانی دانشکده فنی شهیدباهنر شیراز برگزار شد، گفت: در این دوره از مسابقات ۷۳ شرکت کننده از دانشکده‌های ۱۳ گانه استان فارس به صورت کارگاهی در رشته‌های معماری (اسکیس)، کامپیوتر (برنامه نویسی و شبیه‌سازی)، برق (PLC) و جوشکاری برق با هم به رقابت پرداختند.

او افزود: برگزیدگان این مسابقه در جشنواره ملی فن‌ورز که سال آینده به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری مسابقه "فن‌ورز" این است که ضعف‌ها و مشکلات آموزشی رصد تا وضعیت خود را در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار دهیم.

جامعی با اشاره به برگزاری المپیاد ملی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: برگزاری مسابقه "فن‌ورز" تمرینی خوبی برای آماده شدن دانشجویان علاقه‌مند جهت شرکت در این دوره از مسابقات است.

او گفت:همچنین این دوره از مسابقات فرصت خوبی است که قابلیت، توانمندی و استعداد‌های دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ظهور و بروز کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: دانشجویان این دانشگاه از ایده‌های خوبی برخوردار هستند و چنانچه مهارت را به خوبی فرا گیرند، می‌توانند چرخ اقتصاد را به خوبی به حرکت درآورده و جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی را ارتقاء داده و افتخارآفرین باشند.

رئیس دانشکده فنی شهید باهنر شیراز از روسای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان فارس، معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی، آموزشی، اداری و مالی، پژوهشی، حراست، اساتید و مسئولان بخش‌های برق، مکانیک، کامپیوتر، معماری و همچنین کارشناسان انجمن‌های علمی در برگزاری نخستین دوره مسابقه "فن‌ورز" قدرانی کرد.

مسئول هسته انجمن‌های علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و دبیر برگزاری نخستین مسابقه "فن‌ورز" نیز با بیان اینکه "دستانی که مهارت دارند، بیکار نمی‌مانند" شعار برگزاری این دوره از مسابقات بود، اظهار داشت: امروز اگر می‌خواهیم وضعیت اشتغال جامعه به یک هدف خوب برسد باید مهارت آموزی را ترویج و نهادینه کنیم.

امیرحسین محرر افزود: با طرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در بین انجمن‌های علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس وجود دارد این دانشگاه همواره میزبان رویداد‌های استانی و ملی دانشجویی بوده و آمادگی تعامل با انجمن‌های علمی سایر دانشگاه‌های استان را نیز دارد.

او گفت: اجرای برنامه‌های مشترک با ترکیب انجمن‌های مختلف علمی نیز در دست اقدام است که این مهم نیز می‌تواند افزایش کار تیمی دانشجویان و برگزاری رویداد‌های بزرگ علمی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار