رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای فارس گفت: دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروز آباد تا بهمن ماه امسال راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان فارس بیان کرد: ساختمان آموزشی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان فیروز آباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

او بیان کرد: دو قرارداد دیگر با پیمانکار منعقد شد که یک قرارداد مربوط به خوابگاه دانشکده و قرار دوم مربوط به ایجاد حصار اطراف دانشگاه به مساحت ۷۵ هزار متر است.

جامعی تصریح کرد: رشته‌های موجود در هنرستان‌ها شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، کوار، فراشبند، جهرم و کازرون مورد آمایش سرزمینی قرار گرفته و با توجه به نیاز بازار کار، رشته ابزار دقیق، مکانیک خودرو و برق صنعتی نیز به زودی تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان فارس ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی مهارت محور و در واقع بازوی مهارتی نظام عالی و علمی کشور است.

نصیر اکبری سرپرست پیگیری دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروزآباد نیز افزود: نزدیک بودن به منطقه پارس جنوبی، وجود منطقه آغارو دالان که ۱۱ درصد گاز ایران را تأمین می‌کند و وجود کارخانه کربنات سدیم با ظرفیت یک هزار نفر اشتغال از علل پیگیری تأسیس این دانشکده است.

او اضافه کرد: نبود آموزشکده و دانشکده فنی در جنوب استان فارس و شهرستان‌های هم‌جوار از جمله کازرون، جهرم، فراشبند، قیر و کارزین و کوار نیاز به تأسیس این دانشگاه را دو چندان می‌کند.

منبع: فارس
انتهای پیام/ت

افتتاح دانشکده فنی فیروز آباد در بهمن ماه ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار