معتمدی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی دارد تا در اجرای طرح‌های ملی در هوشمندسازی شبکه برق و اتوماسیون مشارکت کند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در چهاردهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم‌های قدرت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: توسعه حوزه اتوماسیون موجب می‌شود تا شغل بیشتری در کشور ایجاد شود.

او با اشاره به هوشمندسازی شبکه برق افزود: هوشمند سازی شبکه برق موجب می‌شود تا تخصص‌های جدیدی وارد حوزه اشتغال شود و لازم است در حوزه هوشمندسازی شبکه برق فعالیت بیشتری صورت گیرد.

معتمدی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در حوزه اینترنت اشیا پیشرفت‌های زیادی داشته اند، اظهار کرد: در این زمینه می‌توان به هوشمندسازی شبکه برق و اتوماسیون اشاره کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در حوزه هوشمندسازی شبکه برق و اتوماسیون به لحاظ تکنولوژی عقب نیستیم، اما این موضوع باید در اولویت برنامه‌های کشور قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: حمایت دانشگاه امیرکبیر از شرکت‌های دانش‌بنیان


معتمدی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه برق فعالیت‌های خوبی انجام داده است بنابراین این دانشگاه آمادگی دارد در این حوزه با نهاد‌های مرتبط همکاری داشته باشد.

او ادامه داد: همچنین باتوجه به دستاورد‌های دانشگاه در حوزه اتوماسیون و هوشمندسازی این دانشگاه قادراست در طرح‌های ملی در این حوزه مشارکت کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برگزاری کنفرانس‌های علمی موجب می‌شود تا موضوع کاربردی سازی و ارتباط با صنعت نهادینه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.