تویوتا و پژو سیتروئن سال پیش اعلام کردند تولید مشترک خودروی شهری خود در کارخانه جمهوری چک را از سال 2021 متوقف خواهند کرد.

بررسی فنی خودرو تویوتا آیگوبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا و پژو-سیتروئن سال پیش اعلام کردند تولید مشترک خودروی شهری خود در کارخانه جمهوری چک را از سال ۲۰۲۱ متوقف خواهند کرد. این کارخانه در حال حاضر به تولید سه خودروی کوچک آیگو، C۱ و ۱۰۸ مشغول است.

به عنوان بخشی از این توافق، تویوتا از ژانویه ۲۰۲۱ تنها مالک کارخانه کالین خواهد بود. به این ترتیب ژاپنی‌ها باید این کارخانه را با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاهی هندل کنند. با افت فروش در کلاس خودرو‌های مینی اروپا، تصور تولید نسل بعدی تویوتا آیگو بصورت تک‌وتن‌ها سخت به نظر می‌رسد. البته اگر آیگو کاملاً دگرگون شده و پیشرانه‌های درون‌سوز این خودرو جای خود را به قوای محرکه الکتریکی بدهند وضعیت متفاوتی حاکم خواهد بود.

خریداران خودرو‌های شهری از شنیدن اینکه تویوتا تولید سومین نسل آیگو را تائید کرده خوشحال خواهند شد. این در حالی است که فورد و اوپل از این بازار خداحافظی کرده‌اند.

بررسی فنی خودرو تویوتا آیگو

مدیرعامل تویوتا اروپا گفته است نسل فعلی آیگو که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده جایگزینی خواهد داشت.
او گفته است:

آیگو از نظر جذب مشتریان جوان محصول بسیار خوبی برای ما بوده است. کلاس خودرو‌های کوچک هنوز هم کلاس خوبی برای ماست.

البته او اضافه کرده تویوتا می‌تواند درباره آیگو تجدیدنظر کرده و آن را به خودرویی الکتریکی تبدیل کند. در حال حاضر آیگو تنها محصول تویوتا در اروپاست که نسخه‌ای هیبریدی ندارد.

بررسی فنی خودرو تویوتا آیگو

تویوتا اولین خودروسازی نیست که محصول شهری خود را الکتریکی خواهد کرد، زیرا پژو و سیتروئن نیز قبلاً گفته‌اند هرگونه جایگزین نسل فعلی خودرو‌های شهری‌شان باید الکتریکی باشد. انتظار می‌رود همین سرنوشت در انتظار نسل بعدی فولکس‌واگن آپ، اشکودا سیتی گو و سئات Mii باشد.

بررسی فنی خودرو تویوتا آیگو

هنوز مشخص نیست که آیا تویوتا در کارخانه کالین تنها نسل بعدی آیگو را تولید خواهد کرد یا اینکه محصولات دیگری را نیز روی خط مونتاژ خواهد برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نبض بازار ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار