«تولسی گابارد» به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ علی‌الخصوص راهبرد وی در قبال خاورمیانه پرداخت.

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا: ترامپ ما را بیشتر و بیشتر در باتلاق خاورمیانه فرو می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «تولسی گابارد» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری و عضو کنگره آمریکا در پیامی توئیتری به انتقاد از سیاست‌های ترامپ پرداخت.

وی در پیام خود نوشت: «مشکلات ناشی از اقدامات نظامی و سیاست خارجی آنی و بی هدف ترامپ بار دیگر نمایان شده است، این بار در عراق. اقدامی نسنجیده و کوته‌بینانه و بدون هدف راهبردی. این اقدام موجب شد سفارت ما محاصره و روابط ما با دولت و مردم عراق تضعیف شود. ترامپ با خدمت کردن به منافع عربستان سعودی و جهادی‌هایی نظیر القاعده، ما را بیشتر و بیشتر در باتلاق خاورمیانه فرو می‌برد. من به عنوان رئیس‌جمهور، به بردگی‌مان در برابر عربستان و القاعده پایان خواهم داد و تجربه، هوشیاری، درایت و رهبری راهبردی را به فرماندهی کل قوا که کشور ما به شدت به آن نیاز دارد، اضافه خواهم کرد». 

اقدام نسنجیده اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در صدور فرمان هدف قرار دادن مقر نیروهای مردمی عراق در شهر القائم و به شهادت رساندن شماری از نیروهای حشد الشعبی، انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار