شرکت آلمانی فولکس واگن اعلام کرد مذاکراتی را با شاکیان و گروه‌های مصرف کننده در پی رسوایی خودرو‌های دیزلی این شرکت آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان امروز، پنجشنبه اعلام کرد مذاکراتی را با مالکان این خودروی آلمانی که بخاطر تولید بیش از حد آلودگی خودرو‌های دیزلی شکایت کرده اند، آغاز کرده است.

این خودروسازی آلمانی اعلام کرد: «فولکس واگن و اتحادیه سازمان‌های مصرف کننده در آلمان توافق کرده‌اند تا وارد مذاکراتی در ارتباط با حل احتمالی این مسئله شوند. این مذاکرات در مرحله اولیه خود قرار دارد و هیچ تضمینی نیست که به یک راه حل منجر شود. هر دو طرف توافق کرده اند تا مذاکرات محرمانه باقی بماند.»

ماجرای رسوایی خودرو‌های دیزلی فولکس واگن به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد؛ زمانی که اعلام مقامات آمریکایی سبب شد تا این خودروساز اعتراف کند که از نرم افزار دستکاری شده مدیریت موتور خودرو استفاده کرده تا سطح بالای آلودگی را در موتور‌های دیزلی خود مخفی نگه دارد. مسئله‌ای که سبب شد شمار زیادی شکایت قانونی علیه این شرکت انجام شود و دست کم ۳۰ میلیارد یورو جریمه بر روی دست این شرکت باقی گذارد.

اما مالکان آلمانی فولکس واگن به مانند مالکان آمریکایی این خودرو موفقیت چندانی در دریافت غرامت از این شرکت نداشتند؛ چرا که فولکس واگن گواهینامه تردد جاده‌ای خود را در آلمان در پی رسوایی خودرو‌های دیزلی‌اش از دست نداد.

در آلمان فولکس واگن با این شرط که بتواند موافقت مشتریان را با به روزرسانی برنامه مدیریت موتور خودرو جلب کند، توانست گواهی تردد جاده‌ای خود را حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار