معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به رفع موانع راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی استان در حمام تاریخی حاج شهبازخان، از افتتاح این مرکز در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پیمان زین‌الدین معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بابیان اینکه طرح راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی استان از سه سال پیش کلید خورد، گفت : باتوجه اینکه سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل) راه اندازی خانه‌های خلاق صنایع دستی را مشروط به راه اندازی این خانه‌ها در بنا‌های تاریخی و قدیمی می‌داند، سال ۱۳۵۵ پس از بررسی‌ها و بازدید‌هایی که انجام گرفت، حمام حاج شهبازخان را برای این منظور در نظر گرفتیم.

او گفت : طی سه سال اخیر برخی از اقدامات اساسی مانند خرید تجهیزات و کار‌های اداری لازم برای راه اندازی این خانه انجام گرفت و حتی چندبار زمان‌هایی برای افتتاح این مرکز اعلام شد.

معاون صنایع دستی استان افزود: متاسفانه وجود موانع و مشکلاتی از جمله انتخاب مدیر و عوامل اجرایی برای این مجموعه باعث شد تا طی یکسال اخیر نتوانیم آن را افتتاح کنیم.

او گفت: دراین راستا اخیرا نشست‌هایی را با معاون اقتصادی استانداری و برخی از دستگاه‌های ذیربط داشتیم که خوشبختانه این نشست‌ها منجر به نتیجه شد و توانستیم مشکلات پیش رو را برای افتتاح این مجموعه برداریم.

زین الدین گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این مجموعه دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

او با تاکید بر نقش مهم خانه خلاق صنایع دستی در ایجاد نوآوری، خلاقیت و کاربردی شدن صنایع دستی استان، افزود: برخی از صنایع دستی استان طی سال‌های گذشته به علت اینکه کاربرد خود را در دنیای مدرن کنونی از دست داده‌اند، یا منسوخ شده‌اند و یا در حال منسوخ شدن هستند، بنابراین در این مرکز با ارائه آموزش‌هایی تلاش خواهیم کرد تا این صنایع دستی را با کاربردی کردن و ایجاد خلاقیت در آن‌ها زنده کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.