فخری با اشاره به افزایش نرخ تردد از راه‌های استان گفت: در ایام پیک ترافیک کاهش ۴۸ درصد تصادفات را در راه‌های این منطقه شاهد بودیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به افزایش نرخ تردد از راه‌های استان، گفت: رشد جمعیت و حجم زیادی از مسافران عبوری از استان سمنان را زائران امام هشتم (ع) تشکیل می‌دهند مهم‌ترین عوامل افزایش نرخ تردد است.

او بابیان اینکه در ۹ ماهه ابتدای سال جاری، ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان سمنان به ثبت رسیده است، افزود: در بحرانی‌ترین و پیک ترافیک فروردین امسال، اوضاع ترافیکی استان بسیار مطلوب بوده است و باید برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان با اهتمام بیشتری اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات عید نوروز امسال آمار تصادفات جاده‌ای ۴۸ درصد کاهش یافت، بیان کرد: با توجه به گستردگی راه‌ها، وضعیت پلیس‌راه‌های استان نیز از شرایط خوبی برخوردار است.

فخری با تأکید بر لزوم اصلاح فرهنگ رانندگی بین عموم مردم یادآور شد: هم‌زمان با پیشرفت فنّاوری‌های روز در ساخت اتوبوس‌ها، نیاز است تا آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی رانندگی نیز برای رانندگان اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه عمومی انجام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.