دومین دوره آموزشی عقیدتی مهارت‌ افزایی رده‌های بسیج عشایر کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام رجبی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه عشایر کشور با اشاره به اینکه اولین دوره مهارت‌افزایی رده‌های بسیج عشایر کشور پارسال در مشهد برگزار شد، گفت: دومین دوره مهارت‌افزایی با حضور ۱۲۰ نفر  و با عنوان آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی در شهر شیراز آغاز شده است.

او، وجود سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز را عامل انتخاب این شهر برشمرد و تصریح کرد: این دوره به منظور رشد و تعالی فرهنگی و عقیدتی شرکت‌کنندگان و تاثیر آن‌ها بر جامعه عشایری برگزار شده است.

نماینده، ولی فقیه در بسیج جامعه عشایر کشور، با بیان اینکه سپاه را تنها مرجع فعالیت فرهنگی و عقیدتی در میان عشایر است، ادامه داد: معتقدیم در سنگر دین و عقاید به عنوان حافظان و سنگربانان عشایری باید به نحوی عمل شود که هیچ جاهل قاصری در میان آنان نباشد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رنجبر، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در بسیج عشایر استان فارس تاکید کرد: دومین دوره مهارت‌افزایی رده‌های بسیج عشایر کشور در شهر شیراز به مدت سه روز از ۱۴ دی ماه آغاز و تا ۱۷ ادامه دارد.

او، اضافه کرد: با استفاده از اساتید مجرب درون و برون سازمانی تلاش شده با افزایش آگاهی، رشد و تعالی فرهنگی و عقیدتی حاضران در دوره موجب تاثیرگذاری بیشتر این افراد در جامعه عشایری باشد تا اهداف مقام معظم رهبری محقق شود.

رنجبر، اظهار کرد: تعلیم و تربیت افراد انقلابی، انقلابی ماندن در انقلاب، آگاهی از اقتصاد مقاومتی، آگاهی و شناخت بیشتر ولایت فقیه و آمادگی و آگاهی از طرح و نقشه‌های دشمن را از جمله سرفصل‌های دومین دوره مهارت‌افزایی رده‌های بسیج عشایر کشور است.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در بسیج عشایر استان فارس گفت: تلاش شده تا از اساتید و سخنرانان برجسته کشوری و استانی از جمله سردار سیف رئیس بسیج جامعه عشایر کشور، حجت‌الاسلام حدائق، حاج آقا کدخدایی و پورجباری در این دوره استفاده شود.

حجت‌الاسلام ابوذر خادمی تعلیم و تربیت را تبلیغ دین دانست و بیان کرد: کار تعلیم و تربیت که در آیات قرآن نیز از آن به عنوان ضروریات یاد شده  بر اساس حلقه‌های صالحین است.

او، با تاکید بر اینکه عشایر ذات و سنت خود را از قدیم حفظ کرده است، افزود: عشایر متشکل از افرادی پاک، صادق و ساده بوده که تاثیرپذیری زیادی دارند و به همین دلیل موضوع تعلیم و تربیت در میان عشایر از اهمیتی خاص برخوردار است.

مسئول تعلیم و تربیت نمایندگی، ولی فقیه در بسیج عشایر فارس حلقات صالحین را ادامه حلقه‌های گفتگوی زمان پیامبر (ص) دانست و گفت: حلقه‌های زمان پیامبر (ص) , حلقه‌های صالحین و عشایر هر سه بسیار شبیه به هم هستند.

او، با اشاره به اینکه حلقات صالحین به صورت چهره به چهره و متکلم بودن همه اعضای حلقه برگزار می‌شود، ادامه داد: ایجاد انگیزه برای جامعه عشایری، ارتباط، استفاده از تجربیات یکدیگر و رفع مشکلات و کمبود‌ها از اهداف برگزاری حلقات صالحین بوده، که در دوره مهارت‌افزایی نیز کلاس‌هایی را برای سرمربیان، مربیان و رابطین حلقه‌های صالحین درنظر شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار