معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از برنامه‌های این اداره کل جهت رونق گردشگری دریایی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد.

گام بلند بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان جهت رونق گردشگری دریاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، عباس آذرپیکان معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست با رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس اداره پست چابهار که با موضوع چگونگی بالفعل کردن قابلیت‌های گردشگری دریایی برگزار شد، ضمن بر شمردن ظرفیت‌های گردشگری سواحل استان گفت: سازمان بنادر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و تحقق اهداف منشور حقوق شهروندی برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

او با اشاره به توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی به سواحل استان و انتخاب چابهار به عنوان سرفصل تعاملات شهر و بندر اظهار کرد: سازمان بنادر نیز در قالب مطالعات تعامل شهر و بندر در راستای رونق گردشگری دریایی در استان اقدام‌هایی را در دست اجرا دارد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا زیر ساخت‌های گردشگری گواتر در شرق و درک در غرب چابهار به عنوان دو قطب سواحل استان در چهارچوب مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و به منظور رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و امنیت دریایی، به صورت هدفمند ایجاد می‌شود.

آذرپیکان افزود: احداث ۲ اسکله گردشگری در گواتر و بندر زرآباد که منشور پروژه‌های آن به سازمان ارسال و موافقیت اولیه نیز اخذ شده است گامی بلند جهت تغییر و تحول زیرساخت‌های گردشگری استان خواهد بود.

او با بیان این که در ماه‌های آینده مطالعات احداث این ۲ اسکله گردشگری آغاز خواهد شد گفت: همچنین سازمان بنادر جهت مرمت، تعمیر و بهینه سازی ساختمان‌ها و بنا‌های تاریخی شهر چابهار که اطراف بندر واقع است برنامه‌هایی دارد.

عبدالحمید بلوچ زاده؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار نیز ضمن تقدیر از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به دلیل توجه ویژه به امور گردشگری دریایی و ایجاد مدرن‌ترین ترمینال مسافری دریایی خواستار رونق بخشیدن به سفر‌های دریایی داخلی و بین المللی شد.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.