۳۰ تن کمپوست غنی شده محلی در کامفیروز تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عسکری مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی گفت: ۳۰ تن کمپوست غنی شده محلی برای استفاده در کانون یادگیری باغ سیب به عنوان یک واحد الگویی نمونه تولید شد.

او، بیان کرد: این کمپوست از پسماند‌های آلی، کود‌های حیوانی متنوع و افزودنی‌های مجاز تهیه شده است.

عسکری تصریح کرد: جایگزین کردن کود کمپوست به جای کود‌های شیمیایی و استفاده از کمپوست در محل کانون یادگیری می‌تواند گامی موثر برای سایر بهره برداران و فرهنگ سازی آن در بین کشاورزان باشد.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی با بیان اینکه کمپوست علاوه بر کمیت در ارتقای کیفیت محصول هم نقش اساسی دارد، افزود: استفاده از کمپوست موجب افزایش مقاومت گیاهان در مقابل امراض و بیماری‌ها و جلوگیری از سرما زدگی باغ‌ها می‌شود.

او، با اشاره به اینکه افزایش ماده آلی خاک، کاهش مصرف آب، افزایش تولید، حفظ محیط زیست و تولید محصول سالم از جمله مزایای استفاده از کود کمپوست بوده، اضافه کرد: کمپوست دارای عناصر غذایی پرمصرف و کم مصرف مورد نیاز گیاهان است.

عسکری اظهار کرد: ذرات اسید فولیک حاصل از کمپوست دارای خاصیت جذب کنندگی شدید است که عناصر غذایی را به خود جلب نموده و به آسانی در اختیار گیاهان قرار می‌دهد.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی تاکید کرد: تولید و مصرف بیش از ۷۰ تن کمپوست محلی برای استفاده در مزارع شتوی هم در دستور کار قرار گرفته است.

او، گفت: کانون یادگیری، یک واحد متعلق به کشاورز نمونه یا خبره است که توان انتقال دانش و تجارب را به سایر تولید کنندگان داشته باشد و در آن کلیه توصیه‌هایی که منجر به ارتقای کمی و کیفی عملکرد وی شده به سایر بهره برداری‌های همجوار، انتقال می‌یابد.

عسکری بیان کرد: در مرودشت یک واحد تولید کمپوست قارچ و دو واحد کمپوست آلی به صورت صنعتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار