نخست وزیر سابق قطر در توئیتی نوشت ایران برای پاسخ به آمریکا شتاب نمی‌کند و به دنبال پاسخی به نفع راهبرد‌های خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حمد بن جاسم، نخست وزیر سابق قطر در توئیتی نوشت برخلاف سران عرب که بدون در نظر گرفتن منافع ملت‌های خود تصمیم گیری می‌کنند، ایران برای پاسخ به آمریکا شتاب نمی‌کند و به دنبال پاسخی به نفع راهبرد‌های خود است.

حمد بن جاسم در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «همانطور که پیشتر نوشته بودم در سایه تحولات اخیر منطقه تا این لحظه پیش بینی نمی‌کنم جنگ فراگیری آغاز شود و ایرانیان پاسخ شتابزده‌ای بدهند. طبق تجربه‌ای که با ایرانیان دارم، آن‌ها معمولا درنگ می‌کنند و به دنبال پاسخی هستند که دستاورد‌های جدیدی برای خدمت به راهبرد‌های خود محقق سازد. چراکه (ایرانیان) باهوش‌ترین کسانی هستند که با آن‌ها گفت‌وگو کرده ام و در تصمیم گیری‌های خود عجله نمی‌کنند.»

او در توئیت دیگری نوشت: «اما این را می‌گویم که آنچه از آن می‌ترسم تصمیم کشور‌های عربی و کشور‌های عربی حوزه خلیج (فارس) است که طبق شناخت مان، همواره با شتاب با رویداد‌ها برخورد کرده اند و تا زمانیکه مسئولان در جایگاه خود هستند، مهم نیست این تصمیم گیری‌ها منجر به خسارت شود. چه بسا به زودی نشست عربی یا نشستی میان کشور‌های عربی حوزه خلیج (فارس) در سایه تحولات کنونی برگزار شود و می‌توانم تصور کنم مضمون بیانیه‌ای که در این نشست منتشر می‌شود، چه خواهد بود. اما از شرکت کنندگان و مسئولان آن‌ها (در چنین نشستی) می‌پرسم‌ای قوم چه خواهید کرد؟»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار