حسن نیا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برخورد شدید با شرکت و اتوبوس‌هایی که معاینه فنی ندارد / اتوبوس مجهز به دستگاه سپهتن بوده است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در کمیسیون‌های مربوطه این حادثه واژگونی اتوبوس بررسی می‌شود و اگر معاینه فنی نداشته باشد با مدیران این شرکت برخورد شدید خواهد شد.

برخورد شدید با شرکت و اتوبوس‌هایی که معاینه فنی ندارد / اتوبوس مجهز به دستگاه سپهبند بودهعبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حادثه واژگونی اتوبوس مسیر تهران – گنبد با بیان اینکه هیئتی از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور در محل حادثه حضور داشته‌اند گفت: علت دقیق حادثه در حال بررسی است اما به طور یقین اعلام شده است که بریده شدن ترمز علت اصلی واژگونی اتوبوس به دره بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تمامی خودرو‌ها و اتوبوس‌های مربوط به شرکت‌های تعاونی باید پیش از ورود به جاده معاینه فنی را  اخذ کنند گفت: هیچ اتوبوسی حق ندارد بدون داشتن معاینه فنی وارد جاده شود.

حسن‌نیا افزود: در صورتی که مشخص شود که اتوبوس معاینه فنی نداشته و دچار نقص فنی بوده و وارد جاده شده است با شرکت و تعاونی برخورد شدید خواهد شد.

او یادآور شد: متأسفانه اعلام شده که راننده فوت شده است، اما به زودی در جلسات با حضور مدیران این شرکت تمامی جوانب وقوع حادثه و اظهارات شرکت و تعاونی را بررسی خواهیم کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: اعلام شده است که این شرکت دارای معاینه فنی بوده و اتوبوس و راننده تمامی استاندارد‌های لازم را داشته است، اما نیازمند بررسی دقیق‌تر در این مورد هستیم.
بیشتر بخوانید: اتوبوس و راننده تمامی استاندارد‌های لازم را داشته است / بریده شدن ترمز اتوبوس را واژگون کرده است

حسن‌نیا افزود: با توجه به آنکه دستگاه سرعت‌سنج و سپهتن در اتوبوس نصب شده مشخص شد که سرعت اولیه اتوبوس ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده و به دلیل آنکه ترمز آن بریده شده در دره سقوط کرده است.

او یادآور شد: مسافران هم اعلام کرده‌اند که سرعت اتوبوس بالا بوده و متأسفانه به دلیل نداشتن  ترمز و بریده شدن آن این حادثه رخ داده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اعلام شده است که در این حادثه ۱۹ تا ۲۰ نفر کشته شده و حدود ۲۳ نفر هم مصدوم شده است البته این اتوبوس مربوط به تعاونی شماره ۲  بوده و از پایانه شرق استان تهران با صورت وضعیت ۳۰ مسافر حرکت کرده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار