رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت:حفاظت از حیات وحش به صورت مستمر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان انجام می‌شود.

هیچ مشکلی از بابت علوفه مورد نیاز حیات وحش زنجان وجود ندارد/ذخیره ۱۲۰۰ بسته یونجه در انبار‌هارئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با بیان اینکه از آغاز سال بحث تغذیه حیات وحش به ویژه آهوان پیش‌بینی می‌شود، گفت: با بارش اولین برف در استان  در دو مرحله ۳۵۰ بسته یونجه در مسیر حرکت آهوان دشت سهرین توزیع شده است.

او افزود: در همین زمینه  ۱۲۰۰ بسته یونجه در انبار‌ها ذخیره شده است.

رستمی با بیان اینکه امسال کشت گندم و یونجه در منطقه محیط زیست واقع در دشت سهرین انجام شده است، عنوان کرد: همچنین در منطقه حفاظت شده منطقه سرخ اباد ۲۰۰ هکتار گندم و جو کاشته شده و به تغذیه حیات وحش اختصاص داده شده است.
 
رستمی اظهار کرد: در منطقه حفاظت شده انگوران شهرستان ماهنشان که کل و بز و قوچ و میش و در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم نیز که کل و بز زیست می‌کنند چندان نیاز به پخش علوفه زمستانی نیست.

او گفت:آهوان به سبب اینکه در دشت‌ها زندگی می‌کنند در زمستان با بارش برف‌های سنگین در تهیه غذا با مشکل مواجه می‌شوند به همین سبب  با برنامه ریزی و فراهم کردن تدارکات لازم  نگرانی نیز از بابت تغذیه این گونه‌ها وجود ندارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه ذخیره مواد غذایی به اندازه کافی انبار شده و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد، گفت: از شهروندان انتظار داریم در فصل سرما از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به شهر‌ها و روستا‌ها پناه می‌آورند خودداری کنند.

دشت سهرین منطقه حفاظت شده سرخ آباد، زیستگاه با ارزش آهو محسوب می‌شود، پوشش گیاهی منطقه شامل ارس، گردو، سیاه تلو، زالزالک، انار وحشی، داغداغان، زرشک، زیتون، گون، آویشن، درمنه، کلاه میرحسن، چوبک، لاله، مرزه و ثعلب از جمله گونه‌های گیاهی منطقه هستند.

آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه ای، سمورسنگی، سنجاب زمینی، رودک، کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدارایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله ازجمله جانورانی هستند که در این منطقه زیست می‌کنند.
 
انتهای پیام/ن
برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.