بخشدار مرکزی شهرستان سیروان گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیک بسترساز کاهش حوادث رانندگی است.

ارتقاء فرهنگ ترافیک بسترساز کاهش حوادث رانندگی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،سیروس مروتی بخشدار مرکزی شهرستان سیروان در جلسه بانوان فرهنگ یار ترافیک در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ارتقاء فرهنگ ترافیک در میان شهروندان علی الخصوص بانوان به منظور افزایش انضباط ترافیکی، فرهنگ صحیح راندن و کاهش خسارات مالی و جانی شهروندان ناشی از تخلفات و حوادث رانندگی است.

او افزود:بانوان یکی از عوامل اصلی انتقال فرهنگ و سلامت به نسل‌های حاضر و آینده هستند و مسئولیت پذیری آن‌ها در قبال جامعه ستودنی است.

مروتی ادامه داد: نیمی از جمعیت و کاربران ترافیک در شهرستان بانوان بوده و پرورش نسل و تربیت فرزندان عمدتاً به عهده آنان است و نقش بانوان در فرهنگ سازی و نهادینه کردن اصول صحیح زندگی اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

سروان علی احمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سیروان در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پلیس راهور بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی، برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی است، گفت: در حال حاضر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور، قریب به ۴۰ میلیون نفر بانوان هستند و از این تعداد ۶ میلیون و ۷۸۹ هزار خانم دارای گواهینامه رانندگی هستند که این به معنای نقش و سهم موثر بانوان در جامعه ترافیکی است.

او افزود: بنا داریم در بازه‌های زمانی مختلف و از طیف‌های اجتماعی گوناگون، از بانوان شهرستان به عنوان بانوی فرهنگ یار ترافیک بهره ببریم و در واقع این قشر را برای کمک به پلیس بسیج کنیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان سیروان تصریح کرد: اهداف آموزش این قشر از افراد جامعه را افزایش انضباط و کاهش سوانح ترافیکی، تقویت عکس العمل رانندگان خانم به منظور روان سازی ترافیک و کمک عنوان کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.