به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی بحث اشرافیت و رضایت کامل باشد تویوتا سنچوری جزو بهترینهای ژاپن خواهد بود. این خودرو به عنوان پرچمدار تویوتا در ژاپن شناخته میشود و پسرعموی آن لکسس LS این وظیفه را در بازارهای بینالمللی بر عهده دارد.
امپراتور ژاپن و برخی مقامات ردهبالای دولتی از تویوتا سنچوری به عنوان خودروی رسمی خود استفاده میکنند. این خودرو برای اولین بار در نوامبر سال ۱۹۶۷ معرفی شده و در حدود نزدیک به ۵۳ سالی که از عمر آن میگذرد سه بهروزرسانی مهم را تجربه کرده که جدیدترین آنها معرفی سومین نسل در سال ۲۰۱۸ بوده است.
تام که بازوی تیونینگ رسمی لکسس و تویوتا میباشد از سال ۱۹۷۴ در این کار حضور داشته و برخی خودروهای موفق برای موتور اسپورت تولید کرده است. تام همچنین چندین دهه است قطعات پرفورمنس برای مالکان خودروهای تویوتا و لکسس را تأمین میکند. از آنجایی که سنچوری خودرویی خاص و سطح بالا میباشد بنابراین تام چراغ سبز تولید ۳۶ دستگاه نسخه مخصوص از سنچوری را دریافت کرده است.
قیمت این خودروهای سفارشی که ۲۸۱۶۰۰۰۰ ین ژاپن (حدود ۲۵۷ هزار دلار) میباشند اگرچه به پای قیمت نسخه تاپ ۶۰ میلیون ینی (۵۴۸ هزار دلار!) نمیرسند، اما خب دارای برخی ویژگیهای خاص برای متمایز بودن هستند. خود خودرو که در نمایشگاه توکیو ۲۰۲۰ به نمایش درآمده جایزه عالی خودروی سفارشی در بخش سدانها را دریافت کرده و از برخی تغییرات همچون رکابهای جانبی خاص، لبههای زیر سپر و اسپویلر روی صندوق سود برده است.
یک اگزوز جدید هم برای تأکید روی طنین پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری هیبریدی با قدرت ۴۲۵ اسب بخار نصب شده است. رینگهای کرومی خودرو هم اگرچه باعث تمایز آن میشوند، اما شاید باب میل همه نباشند.
تام آپشنهای سفارشیسازی زیادی برای خریداران سنچوری در نظر گرفته است. اگر بهطور تصادفی از ژاپن دیدن کردید محبوبیت سنچوری را حس خواهید کرد چراکه این خودرو همواره در کنار چندین دستگاه رولزرویس و مایباخ پارک میشود و بنابراین شکی وجود ندارد که این نسخه سفارشی هم بهزودی فروخته خواهد شد.
انتهای پیام/