گورانی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد انرژی مصرفی دکل‌های مخابراتی در کشور کمتر از نصف استاندارد‌های جهانی است.

حساسیت شهروندان بر روی دکل‌های مخابراتی / انرژی مصرف شده در کشور کمتر از استاندارد‌های جهانی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی گورانی مسئول پرتو‌های وزارت بهداشت در نشست خبری بررسی عملکرد شرکت ارتباط مشترک شهر در زمینه ساماندهی دکل‌های مخابراتی گفت: برای تغییر رفتار در حوزه آنتن و دکل‌های مخابراتی نیاز به تغییر افکار است و اکنون با توجه به مهاجرت صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد زندگی ما در فضای بسته سپری می‌شود.

مسئول پرتو‌های وزارت بهداشت افزود: مهاجرت از نظر سلامت پدیده شومی است که به انسان‌ها تحمیل شده و بیماری‌های مرتبط با خانه را برای مردم ایجاد کرده است و آمار‌ها نشان می‌دهد آلوده‌ترین محل‌های زندگی خانه‌های ما هستند که با ارتباطات الکترونیکی درگیر شده‌اند.

گورانی تأکید کرد: نباید مشکلات را کتمان کنیم و هر نهاد به تفکیک مسئولیت آن را بر عهده گیرد.

او با اشاره به باور‌های غلط در بین شهروندان گفت: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که در آن سقط جنین را به دکل‌های مخابراتی ربط می‌دهند، اما باید گفت این گزارش‌ها درست نیست.

مسئول پرتو‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: مشکل اصلی شهروندان در حوزه دکل‌های مخابراتی فوبیای بیماری‌های شهروندان است که بر اساس واقعیت هیچ موردی در دنیا وجود ندارد که در حوزه ارتباطات الکترونیکی، انرژی بیشتر از استاندارد جهانی ثبت شده باشد.

گورانی با اشاره به وضعیت فعلی کشور در انرژی استفاده شده در دکل‌های مخابراتی گفت: ظرفیت‌های مصرفی در کشور ما هنوز به نصف ظرفیت موجود نرسیده است و اطلاعات غلط در شرایط موجود فضا را ملتهب می‌کند.

او تصریح کرد: گزارش‌های مستند وزارت بهداشت می‌گوید در سنجش انرژی مقادیر انرژی مصرف شده کمتر از استاندارد‌های تعیین شده است، اما این بدین مفهوم نیست که مردم بدون مشکل در این حوزه هستند.

گورانی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان به دکل‌های مخابراتی آلرژی دارند و در مقابل آن‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار