مهارت آموزی، گامی موثر در رونق بازار کار و کارآفرینی

رئيس سازمان فنى حرفه اى كشور گفت: ارتقاء مهارت آموزی در ایجاد اشتغال و رونق بازار کار برای جوانان نقش اثر گذاری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  على اوسط هاشمى، رئيس سازمان فنى حرفه اى كشور گفت: امروز آنچه که جزء ضرورت های ملی ارزیابی میشه مشارکت با دانشگاه ها و همه ی مراکز آموزش عالی است.

هاشمی با اشاره به تلفیق توانمندی های حاصل از مهارت ، دانش و آموزش می تواند زمینه ساز ارتقا توانمند جامه انسانی و جویای کار در آینده باشد افزود:  این بزرگترین اولویت کشور است چرا که اشتغال و راههای برون رفت از دغدغه بیکاری در جامعه یک نیاز است .

او با بیان اینکه  یکی از راهکارهای موثر در ایجاد اشتغال در کنار هم بودن است گفت:  این آمادگی را داریم در کنار همه مراکز آموزشی ، مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها و حتی صنایع تولیدی و اقتصادی در صورت نیاز کارگاههای آموزش مهارت ایجاد کنیم.

رئيس سازمان فنى حرفه اى كشور  افزود: وجود بیش از 5 هزار و 400 کارگاه آموزشی ، 600 مرکز آموزشی ثابت و 18  هزار مربی در بخش دولتی و آموزشگاهها آزاد برای بودن در اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و کمک به ارتقا مهارت یک ظرفیت ملی ارزیابی میشود.

هاشمی با اشاره به اینکه بازارو  کار آفرینان جویای  نیروی کار ماهر هستند گفت: ارتقاء مهارت در جامعه می تواند بستر مناسبی  را برای کارآفرینی و صنایع بزرگ ایجاد کند .

او تشکیل دوره های ضمن خدمت را یکی دیگر از خدماتی دانست که توانایی ارائه آن در هر کجا و هر صنعتی که نیاز باشد وجود دارد.

رئيس سازمان فنى حرفه اى كشور  در ادامه افزود:  سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار داوطلب ورود به مراکز آموزشی فنی و حرفه داریم که 

40 درصد آن را  فارق التحصیلان دانشگاهی تشکبیل میدهند و از این تعدادبین 45 تا 60 درصد به بازار کار راه میابند.

هاشمی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در امر ارتقا مهارت آموزی گفت:  12 هزار آموزشگاه آزاد در سطح کشور در بحث مهارت آموزشی مجوز فهالیت گرفتند .

انتهای پیام / خ . م 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.