بهزیستی طرح شناسایی اختلالات ژنتیک در افراد معلول را اجرا می کند

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از آغاز طرح شناسایی اختلالات ژنتیکی در افراد معلول تحت پوشش بهزیستی خبرداد و گفت:این طرح جهت پیشگیری از تولد نوزادان معلول و کاهش معلولیت در جامعه اجرا می‌شود.

بهزیستی طرح شناسایی اختلالات ژنتیک در افراد معلول را اجرا میک ندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سید رزاق منافی مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات در دومرکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان به صورت یک مرکز دولتی و یک مرکز غیر دولتی اظهار کرد: طرح شناساسی اختلالات ژنتیکی در افراد معلول تحت پوشش به صورت پایلوت با سهم ۳۰۰ نفر در شهرستان زنجان آغاز شده است.

او عنوان کرد: این برنامه با هدف پیشگیری از تکرار معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی، تعیین میزان شیوع معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی و شناسایی اختلالات ژنتیکی و همچنین آگاهسازی همه اعضای خانواده دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، اجرا می گردد.

او همچنین بیان کرد: هرچند سهم شهرستان زنجان در اجرای این طرح ۳۰۰ نفر بوده، ولی با ارجاعات صورت گرفته از طریق کمیسیون توانبخشی تاکنون ۴۲۳ نفر از خانواده‌های دارای معلولیت در این برنامه شناسایی و جهت انجام مشاوره ژنتیک معرفی شده اند و ازاین تعداد ۵۲ نفر جهت انجام بررسی‌های تخصصی‌تر به آزمایشگاه ارجاع گردیده اند و اعتباری بالغ بر پانصد و بیست میلیون ریال هزینه  شده است.

 منافی افزود: در ۹ ماه امسال بیش از ۱ هزار و ۱۰۰ نفر ازخدمات مشاوره ژنتیک در شهرستان زنجان بهره‌مند شده اندکه از این تعداد ۵۳۶ نفر جهت بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه ارجاع گردیده اند و مبلغ دو میلیارد و دویست وهفتاد میلیون ریال جهت انجام آزمایشات تخصصی هزینه شده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.