در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش فراهانی به منع مکاتبه مستقیم شورایاری ها با مدیران شهری

عضو شورای شهر تهران به موضوع منع مکاتبه مستقیم شورایاری ها با مدیران شهری واکنش نشان داد.

کاظمی/ / اگر شورایاران نتوانند نظرات خود را به مدیران شهری منتقل کنند تشکیل شورایاری معنایی نداردمجید فراهانی عضو شورای شهر تهران خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تصمیم اخیر ستاد شورایاری‌ها مبنی بر مکاتبه مستقیم اعضای شورایاری‌ها با مدیران شهرداری گفت: وقتی صحبت از جلب مشارکت آحاد شهروندان در اداره شهر می‌کنیم یکی از مهم‌ترین جلوه‌های آن استفاده از شورایاری ها منتخب مردم در محلات است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه رصد مشکلات در سطح محله و تعریف پروژه‌های کوچک مقیاس از اصلی‌ترین وظایف شورایاری‌ها است، اظهار کرد: اگر قرار باشد که آنان نتوانند نظرات خود را به شهرداران نواحی و مناطق منتقل کنند در این صورت این همه هزینه برای تشکیل شورایاری‌ها معنایی ندارد.

فراهانی با بیان اینکه هر شهروند عادی می‌تواند به شهردار ناحیه نامه بزند، اظهار کرد: چرا باید یک عضو شورایاری برای نامه نگاری منع شود و امکان انتقال نظر و خواسته خود به مدیریت شهری را نداشته باشد.
بیشتر بخوانید: منع مکاتبه مستقیم شورایاری ها با مدیران شهرداری غیرقانونی است / شهردار تهران کارت زرد گرفت

او با بیان اینکه نظرات شورایاری‌ها غالبا مشورتی است، گفت: یک نگاه به شورایاری ها  این است که آن‌ها را تهدید و مزاحم می‌دانند و نگاه دیگر آن است که شورایاری را یک فرصت می‌دانند و معتقدند که باید از آن‌ها استقبال کرد، زیرا آن‌ها مشکلات شهری را به طور رایگان منعکس می‌کنند.

او در پایان اظهار کرد: به نظر من جهت گیری اشتباهی در مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در نگاه موجود به شورایاری ها وجود دارد که باید اصلاح شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار