سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: در بازرسی دامپزشکی، ۸۵ پرونده تخلف بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در طول سالجاری بیش از ۱۸۰۰ نوبت بازرسی بهداشتی از عرضه فرآورده خام دامی کبابی‌ها، قصابی‌ها و رستوران‌های سطح شهر صورت گرفت که در این زمینه ۸۵ پرونده به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شد.

او با بیان اینکه بازرسی‌های صورت گرفته به منظور حفظ سلامت شهروندان و نظارت بر بهداشت بوده است، افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها حدود ۶ و نیم تن انواع فرآورده‌های خام دامی کشف و ضبط شد.

آغاز اضافه کرد: این میزان فرآورده خام به دلیل تاریخ منقضی بودن و رعایت نکردن شرایط نگهداری در شهرستان مهاباد معدوم سازی شد.

او ادامه داد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان‌های مبدا باشد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد تصریح کرد: همچنین در این مدت دو خودرو حمل غیر مجاز مرغ زنده و ۸ مغازه مرغ فروشی با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد.

آغاز از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

او از شهروندان همچنین خواست از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.