مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل:

فعالیت تور‌های طبیعت گردی اردبیل به صورت جدی رصد می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: فعالیت تمامی تور‌های طبیعت گردی استان اردبیل به صورت جدی رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه بی توجهی به این مهم مصداق اقدام غیرقانونی است، گفت: فعالیت تمامی تور‌های طبیعت گردی به صورت جدی رصد می‌شود.

او اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد، هیئت‌های ورزشی و آموزش و پرورش بر اساس قوانین حق برگزاری تور‌های طبیعت گردی را ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: هرچند دانشگاه و مدرسه می‌توانند اردو برگزار کنند، اما هیچ یک بر اساس قانون حق برگزاری تور طبیعت گردی را ندارند.

فلاحی با اشاره به تعریف تور‌های طبیعت گردی ویژه اقشار مختلف در این استان اضافه کرد: برای اولین بار در استان اردبیل تور‌هایی ویژه دانش آموزان، فرهنگیان و بانوان تعریف شده است.

او افزود: تور‌های طبیعت گردی با هدف ارتقا نشاط اجتماعی، رونق گردشگری و توسعه فرهنگی و اقتصادی تعریف می‌شود و انتظار می‌رود آژانس‌های مسافرتی نسبت به تعریف تور‌های ویژه خانواده‌ها جت تحقق این اهداف اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید به اینکه این مجموعه نیز به صورت منسجم بر عملکرد تور‌های طبیعت گردی نظارت دارد، اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت تور‌های طبیعت گردی در استان به شکل مطلوب و با کمترین مشکل است.

به گفته فلاحی اردبیل یکی از استان‌های سالم در برگزاری تور‌های طبیعت گردی است و با همکاری مطلوب آژانس‌ها امید می‌رود فعالیت تور‌های طبیعت گردی به واسطه قابلیت‌های متعدد این استان افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.