مطاعی گفت: راهداران ۱۵ استان کشور در آماده‌باش هستند و نمک‌پاشی و برف‌روبی جاده ها به طور مستمر انجام می شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش خبری ۲۲ شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت جاده های کشور گفت: سامانه بارشی که از امروز وارد کشور شده بیش از نیمی از کشور را در بر گرفته است.این بارش ها در استان های لرستان و چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد همراه با کولاک شدید و بارش برف سنگین بوده است.

او افزود: در برخی جاده ها که گره ترافیکی ایجاد شده با همکاری سازمان راهداری و پلیس راهور مدیریت ترافیک انجام گرفته است. جاده خرم آباد به طرف درود چند ساعتی محدودیت ترافیک داشت که باز شد. جاده خرم آباد پل زال به خاطر برف و کولاک سنگین مسدود شده است.

مطاعی تصریح کرد: اکنون بیش از ۱۵ استان درگیر برف هستند.با کمک همکاران راهدار جاده های مسدود به طور مستمر در حال نمک پاشی و برف روبی است.


بیشتر بخوانید:جاده‌های اصلی ۱۳ استان کشور درگیر برف و باران شدند


او بیان کرد: از فردا این سامانه تقویت می شود و جمعه و شنبه با کاهش شدید دما و وزش باد همراه می شود. خواهش ما از هموطنان این است که از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و مسافرانی که قصد سفر دارند تجهیزات ایمنی کامل  همراه داشته باشند.

معاون سازمان راهداری گفت: امشب از تردد کامیون ها و تریلرها در برخی جاده های کشور جلوگیری شده تا مردم سفر آرام و ایمن تری داشته باشند.

پیش از این رودباری سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی و پیش‌بینی وقوع برف و کولاک به ویژه در استان‌های چهار محال و بختیاری، اصفهان، کهکیلویه، فارس و خوزستان و مناطق کوهپایه‌های زاگرس تیم‌های راهداری به صورت ویژه تجهیزات خود را مستقر کردند.

او افزود: در مجموع حدود ۱۰ هزار ماشین‌آلات راهداری و ۹۴۰ پایگاه در سراسر کشور آماده هستند و حدود ۱۳۰۰ دستگاه نمک‌پاش برای یخ‌زدایی مسیر‌ها آماده شده است.

رودباری گفت:  در تمامی این پایگاه‌ها تجهیزات شن و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی مسیر‌ها تا ۷۲ ساعت ذخیره  شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش برف ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار