رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر گفت: مرمت و بازسازی مجموعه تاریخی حسین آباد رستاق در شهرستان اشکذر پایان یافت.

اتمام مرمت مجموعه تاریخی حسین آباد رستاقمحمود ادیبان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: مرمت و بازسازی مجموعه تاریخی حسینیه، مسجد و آب انبار حسین آباد رستاق در شهرستان اشکذر پایان یافت.

او افزود: شروع عملیات بازسازی و مجموعه تاریخی حسین از سال گذشته شروع شد که در مرحله اول، بازسازی سقف آب نبار، مرمت بادگیر، آزاره پای دیوارها، کاهگل نمای بیرونی، کاهگل و آجرفرش پشت بام اجرا شد.

ادیبان اظهار داشت: درمرحله دوم مرمت، جمع آوری الحاقات نمای داخلی و غرفه‌های حسینیه و آزاره چینی و کاهگل بدنه غرفه‌ها انجام شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر افزود: در حال حاضر، بازسازی غرفه‌های ضلع شمالی بنا و کاهگل و آجرفرش پشت بام در حال اجرا است.

او اداکه داد: با توجه به اینکه این حسینیه، به نام حسینیه شهدا حسین آباد نامگذاری شده و تمثال و تصاویر شهدای این روستا در این این مجموعه نصب شده، این بنا جهت برپایی مراسم و یادواره شهدای روستا آماده خواهد شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.